Magazín · Novinky · v pondělí 24. 2. 2020 14:35
Hráli jste Mass Effect za hodného nebo zlého Sheparda?
Hry nám stále častěji nabízejí možnost rozhodovat se a tím formovat svou postavu, respektive dojít k jednomu z několika možných konců. Morální systém byl i v trilogii Mass Effectu, kde jste různými akcemi a dialogy určovali, zda budete hodným nebo zlým Shepardem - Paragonem nebo Renegadem.
Pokud jste se snažili o zlého Sheparda, tak jste jedním z mála lidí. Bývalý cinematic designér BioWare, John Ebenger, totiž odhalil, že 92 procent hráčů Mass Effectu šlo cestou Paragona. Přitom do obsahu zlé verze vložili spoustu práce a mrzí ho, že si tuhle verzi užilo jen pár hráčů.
Yup. Something like 92% of Mass Effect players were Paragon.
— John Ebenger (@EbengerJohn) February 19, 2020
And we put a lot of work in to the Renegade content too :( https://t.co/lywwx7n4Hy
Ebenger si postěžoval na Twitteru. Hráči mu odpověděli, že hra byla vytvořena tak, aby hráli za Paragona. Jinými slovy, Mass Effect motivoval hráče k hrdinským činům a odrazoval je od sobeckého Sheparda. To Ebenger přiznal a uvedl, že z toho důvodu byl v Mass Effectu 3 systém změněn.
Jak se zdá, ani v BioWare nevěděli, jak morální systém vytvořit. Po celou trilogii s ním experimentovali a měnili ho. V prvním Mass Effectu měl Paragon a Renegad vlastní ukazatel a jakmile jste dosáhli určité úrovně, tak jste odemkli nové možnosti dialogu a ovlivnili výsledky některých misí, včetně té finální. V Mass Effectu 2 fungoval systém na procentech, zatímco ve trojce byl jeden měřič reputace.
V polském CD Projektu RED na to šli od lesa a v Zaklínači 3 není často správná odpověď, místo toho je hra nepředvídatelná a láká hráče, aby si ji poté znovu zahráli.