Jeden z nejlepších titulů minulého roku byl Horizon: Zero Dawn. Na tom se, doufám, shodneme (osobně ho poslední dobou hraji sám a jsem fakt unesen). A to nemluvím o přídavku The Frozen Wilds, který přinesl pořádnou porci dalšího obsahu. Dokážete si ale představit, že byste si jej zahráli se svým kamarádem? Ne jako v multiplayeru, nýbrž kooperačně.

Šéf vývoje Mathijs De Jonge v rozhovoru pro Noclip (youtubový kanál) prozradil, že prvotní plány s Horizon: Zero Dawn byly takové, že jste jej měli hrát s kamarádem v co-op. Dokonce existoval prototyp, v němž to již šlo. Proč z toho ale sešlo? "Nedostalo se to tam, poněvadž nám programátoři řekli, že pokud bychom chtěli mít zahrnutý co-op, bylo by ve hře 50 % námi žádaného obsahu. S Horizon: Zero Dawn (prvním dílem značky) jsme chtěli 100 % obsahu, tudíž jsme od co-opu upustili," vysvětlil De Jonge.

De Jonge také prozradil, že na začátku byla mapa hry cirka 50x větší, než jak ji známe. Ano, 50x. Art tým ale sdělil, že zaplnit tak obrovskou mapu dostatkem obsahu není vůbec možné. De Jonge je sám o sobě rád, že od Sony dostalo studio dostatek času, aby vytvořilo to, čeho se nám dostalo. Pro zajímavost De Jonge dodal, že celý tým Guerrilla Games začal na hře dělat až ke konci roku 2014; do té doby na hře dělal menší počet vývojářů, který připravoval půdu např. v podobě základů soubojového systému. Celkově tak byl Horizon: Zero Dawn vytvořen za cirka 2 roky.