Úspěšná PvE střílečka Helldivers 2 dorazila koncem srpna na konzole Xbox. Pokud jste neměli ještě čas zahrát, můžete se alespoň podívat, jak na této konzoli běží a vypadá ve srovnání s PlayStation 5 verzí. Video najdete nahoře.

Digital Foundry nám přineslo porovnání mezi těmito dvěma konzolemi a tentokrát jsou rozdíly větší než obvykle. Nebudu zde tentokrát vypisovat konkrétní čísla rozlišení, jelikož obě konzole v tomto směru podávají stejný výkon. Hra sice nabízí dva režimy zobrazení, kdy jeden se zaměřuje na co nejhezčí grafiku výměnou za 30 fps, ale takto hektická a rychlá střílečka je v tomto režimu prakticky nehratelná, takže nás bude zajímat druhý režim nazvaný Performance.

V něm na obou konzolích běží hra v 1080p při 60 snímcích za sekundu. Než se dostanu k rozdílu v počtu snímků, dovolte mi zastavit se u grafiky. Ta je totiž aktuálně na Xboxu horší než na PS5. Ani ne tak z pohledu textur či celkové kvality zpracování. Jak můžete vidět na videu, Xbox Series X/S verze mají jiné barevné škálování a problém s nasvícením, kvůli čemuž hra působí mnohem tmavěji a zastaraleji oproti PS5 verzi, která má mnohem živější barvy a správné nasvícení. Tohle se studiu Nixxes trochu nepovedlo, ale není to nic, co by nešlo opravit. Jedná se o špatně nastavené hodnoty, které určitě brzy opraví nějakou aktualizací.

Pojďme se přesunout ke stabilitě hry, jež je také rozdílná a tentokrát je ve prospěch Xboxu. Hra totiž dovoluje zapnout režim pro 120hz, pokud máte podporovaný televizor či monitor. V něm běží ve 120 fps, tedy pouze na Xboxu. Jak je známo z různých testů, tato konzole má mnohem lépe implementovaný režim VRR, tedy variabilní obnovovací frekvenci, který má mnohem vyšší rozsah než na PlayStationu 5.

Abyste pochopili, PS5 má rozsah 48 až 120 Hz, kdežto Xbox Series 20 až 120 Hz. Pokud tedy snímky na PS5 klesnou pod 48 fps, VRR přímo nefunguje. Při běhu v režimu 120 Hz verze pro Xbox nemá žádný takový limit a implementuje VRR při jakékoli snímkové frekvenci. Více se tomu Digital Foundry věnuje zde.

Díky tomu běží hra na Xboxu ve 120 fps, tedy přesněji řečeno se snímky pohybují mezi 100 až 120 fps, což je u této hry rozhodně bonusem. PS5 má tento režim taky, ale jak můžete vidět na videu, snímky jsou oproti Xboxu poloviční a pohybují se mezi 40 až 60 fps. Digital Foundry to připisuje právě horší implementaci VRR a menšímu rozsahu, který má ve spoustě hrách na japonské konzoli problém. Video ukazuje také rozdílný input lag. Na PlayStationu je místy vyšší než na Xboxu. Ten má běžně kolem 33ms, kdežto PS5 se místy pohybuje mezi 40 až 60ms.

V klasickém režimu Performance bez použití VRR si pak obě konzole drží prakticky stejné snímky, snaží se o 60 fps, ale dle náročnosti scény klesají i pod 50. Celkově je ale kooperativní střílečka plynulá a zážitek vám to rozhodně nezkazí. Ostatně hra je venku již od minulého roku a doteď si hráči na PS5 užívali šíření demokracie.

I s těmito rozdíly je Helldivers 2 na obou konzolích povedená a rozhodně neprohloupíte, pokud si hru pořídíte a připojíte se k dalším hráčům do obrany Super Země. Na Xboxu si navíc vede skvěle. Během dvou dnů se prodalo přes 600 tisíc kopií a stále se řadí mezi nejprodávanější hry na Xbox Store. Nedivil bych se, kdyby číslo už překročilo milionovou hranici. Snad jen vývojáři brzy opraví to barevné podání.