Bývalý designér Rockstar Games, který se podílel na Grand Theft Auto 3, GTA: Vice City a GTA: San Andreas, se u příležitosti 20. výročí dnes už kultovního San Andreas rozpovídal o detailech ze zákulisí.

Grand Theft Auto: San Andreas ve své době překvapilo rozsáhlou mapou, která měla 36 kilometrů čtverečních. V měřítku dnešních světů je to nic, ale v roce 2004 na PlayStationu 2 to bylo něco nevídaného. Vždyť Vice City a GTA 3 měly mapy o rozloze 4x4 kilometrů. Zajímavostí San Andreas byla také hustá mlha s takzvaným prázdným světem, který způsoboval territory glitche. V remasteru už mlha není.

Nově veterán Obbe Vermeij prozradil, že původní plán zahrnovat tři samostatné mapy místo jedné velké. Každá mapa měla mít své unikátní město s jedinečnými vozidly, efekty počasí nebo úkoly. Z toho důvodu měl být přesun do jiného města závislý na postupu v příběhu.

„Původní plán byl umístit tři města na samostatné mapy. Hráč by mohl mezi městy cestovat pomocí vlaků a letadel. Podobně tomu bylo v GTA 1 a 2, které také měly tři města na samostatných mapách,“ začal s vyprávěním Vermeij. Tímto řešením by Rockstar obešel nedostatky operační paměti PS2.

„Těsně předtím, než naši umělci začali pracovat na třech mapách, jsme v Rockstar North uspořádali závěrečnou schůzku, během níž jsme změnili názor a rozhodli se nakonec pro jednu velkou mapu,“ pokračuje designér. „Nicméně jsme se rozhodli zachovat myšlenku, že každé město bude mít vlastní objekty, policejní auta nebo počasí. Vše nejlepší pro San Andreas, nakonec vše dopadlo dobře.“ Jak dnes už víme, na 36 kilometrech čtverečních se rozprostírají tři města, která odděluje venkov. Každé město je svých způsobem unikátní.

Další část se věnovala současnému hernímu průmyslu. Vermeij v dnešních hrách postrádá tvůrčího ducha. Nepovažuje hraní her za tak vzrušující jako dříve. Současně si ale uvědomuje, že každý rok nelze vydat revoluční hru. Dříve byl vývoj snazší. Materiály ve hře nemusely být tak detailní. Pro příklad, GTA: San Andreas vytvořilo asi 100 lidí, zatímco na Grand Theft Auto VI pracuje přibližně 1500 vývojářů.

Obbe Vermeij pracuje na hře nazvané Plentiful. Má demo na Steamu. Jde o odpočinkovou hru, ve které hráči upravují mapu, aby zachytili dešťovou vodu a dokázali pěstovat rostliny a stromy. Cílem je nakrmit svůj kmen.