Jen si to představte, dlouhé měsíce pracujete na hře pro Google Stadia a pak se z internetu dozvíte, že na začátku příštího roku bude cloudová herní služba vypnuta. Tak tohle včera prožili vývojáři, společnost Google jim předem nic neřekla, neupozornila je.

Vývojář Simon Roth, který je podepsaný za hrou Maia vydanou v roce 2018, je tímto přístupem zklamaný a stěžuje si, že celé měsíce práce letí do koše.

„Celé měsíce práce opět letí do koše. Pokaždé, když se v herním průmyslu stane něco špatného, lidé, kteří jsou s tím nejvíce spojeni a kterým taková rozhodnutí převrátí život naruby, se o situaci dozvědí jako poslední, z Twitteru nebo tisku. Žádné e-maily, telefonáty ani kontakt od vydavatelů,“ napsal Simon Roth na Twitteru.

Podle Rotha o ukončení provozu Stadie nevěděli pořádně předem ani zaměstnanci Google. V interních e-mailech společnosti se tyhle informaci objevily pouhé tři hodiny před veřejným oznámením.

Své zklamání neskrývá ani Tom Vian ze studia SFB Games, kteří měli dnes na Stadii vydat hru Tangle Tower. Naštěstí nešlo o exkluzivitu pro Stadii, Tangle už dříve vyšlo pro PC, PlayStation, Xbox a Nintendo Swutch.

Veteránka Rebecca Heineman zase na Twitteru uvedla, že mají hru, jež má vyjít 1. 11. tohoto roku. Tým teď přemýšlí, co dělat dál.

Britská nezávislá vývojářská a vydavatelská společnost W.R.K.S Games zase na Twitteru prozradila, že minulý týden podepsala vydavatelskou smlouvu s Googlem ohledně Stadie. Z toho se předpokládá, že interní týmy Stadie se to dozvěděly ve stejnou dobu jako ostatní. Víme, že mají ve vývoji Shinobi Rising pro PC, PS5, Xbox Series X/S, Switch a mobily.

Pod některými příspěvky se objevovaly dotazy, proč vývojáři investují peníze do portu hry pro Stadii, když je tahle platforma dávno mrtvá. S tím nesouhlasil Brandon Sheffield z Necrosoft Games. Dle něj od Stadie pramenilo nejvíce příjmů ze všech streamovacích služeb. Vydání hry Hyper Gunsport na Stadii mělo zaplatit náklady na vývoj. „Měli jsme na Stadii vyjít v listopadu, teď jsme v mnohem těžší situaci,“ zoufá Sheffield.

Hru, která měla vyjít na Stadii v listopadu, mají také v No More Robots. Mike Rose je dle vyjádření hodně překvapen a bojí se, že jim Google odmítne zaplatit peníze, které jim dluží. Později dodal, že jde o peníze z her, které už na Stadii jsou.

Jak vidno, o Stadii se sice tolik nemluvilo, ale menší vývojáři na platformu vyvíjeli hry. Ukazuje se, že pro ně tahle streamovací služba ztrátová nebyla. O tom svědčí i některé exkluzivity, které jsou nyní ohroženy.

O jaké jde? Je tady například bojovka PixelJunk Raiders, která vyšla výhradně na Stadii v březnu loňského roku, Pac-Man Mega Tunnel Battle, jenž byl později portován na PC a konzole, Hello Engineer, Outcasters nebo GYLT.

Majitelé Stadie mezitím chtějí, aby jim Google umožnil používat ovladač na jiných zařízeních. Kompatibilita by byla možná skrz Bluetooth nebo Wi-Fi. Dle odpovědí na často kladené otázky jim totiž většina hardwaru zůstane, nebude nutné vracet ani ovladač. Když ho ale Google neaktualizuje, tak bude k ničemu.

Připomeňme, že Google bude vracet všechny peníze na nákup Stadie přes Google Store a vrátí také peníze za všechny hry a dodatečný obsah koupený v obchodě Stadie. Generální ředitel Phil Harrison včera uvedl, že vidí příležitosti pro uplatnění technologie Stadie v dalších produktech Googlu, mluví se o YouTube, Google Play a projektech v rámci rozšířené reality (AR). Více jsme napsali zde.