Magazín · Novinky · ve čtvrtek 24. 3. 2022 14:49
Game Pass pomáhá hráčům i hrám, tvrdí Microsoft
Popularita Game Passu rychle roste, v lednu letošního roku Microsoft hlásil více než 25 milionů předplatitelů. Americká společnost je se svou službou spokojena a také přesvědčena, že pomáhá nejen hráčům, nýbrž také hrám samotným. Uživatelé Game Passu totiž zkoušejí hry, o které by se jinak tolik nezajímali, tudíž by si je s největší pravděpodobností ani nekoupili.
Předplatitelé Game Passu mají hrát o 40 % více her než běžní hráči. Jsou také ochotnější zkoušet nové žánry, v tomto případě je nárůst 30 %. Stojí za zmínku, že tyto údaje jsou stejné jako údaje uváděné před necelými třemi lety, pouze naopak. 30 % lidí hrálo více her a 40 % zkoušelo nové žánry.
Zajímavé je, že předplatitelé častěji utrácejí peníze, dle Microsoft o polovinu častěji než ostatní hráči. Game Pass tak pomáhá, aby hráči našli zajímavé hry a poté si je koupí. U vysokorozpočtových titulů se zájem zvyšuje 3,5krát a 15krát u nezávislých her. Oznámení, že se hra objeví na Game Passu, také ztrojnásobí související návštěvnost sociálních médií.
Xbox Game Pass si pro Xbox One a Xbox Series X/S můžete pořídit za 259 korun měsíčně a získat neomezený přístup k více než stovce kvalitních konzolových her (stejná varianta je v případě PC Game Passu). Pokud hrajete také online, tak je nejlepší volbou Xbox Game Pass Ultimate, který za 339 Kč měsíčně obsahuje Xbox Live Gold, a navíc přístup do knihovny her z Windows 10 a některé hry také na Androidu (cloud). Plus s Ultimate získáte i EA Play.
Mohlo by se zdát, že Microsoft na Game Pass vsadil všechny svoje karty. Dle vyjádření generálního ředitele herní divize Phila Spencera tomu tak není. Redmondský korporát věří také v prodeje fyzických verzí her.
„V Xboxu rozhodně investujeme do obchodních modelů, které vývojáři požadují, a staráme se o jejich rozvoj, takže každý rok na naší platformě vycházejí skvělé nové hry, které by možná nikdy nevznikly, kdyby zde nebyly možnosti obchodních modelů,“ uvedl Spencer na GDC 2022. Podle jeho slov Microsoft preferuje všechny obchodní modely.