Bohužel to nevyšlo. Malé slovenské studio Centurion Developments na svůj XCOM z druhé světové války nevybralo požadovaných 80 tisíc eur. Hráči přispěli pouze částkou 31 205 eur. Naštěstí to nevzdávají a nabízejí fanouškům možnost přispět na vývoj a získat exkluzivní odměny přes jejich oficiální stránky.

Nabídka začíná na 5 eur za úroveň podporovatele na Discordu a wallpaper. Plnou verzi hry je možné získat za Resistance Soldier Package za 50 eur, jenž obsahuje i předčasný přístup a různé digitální bonusy. K mání je také fyzická sběratelské edice za 499 eur.

Ve stylové dřevěné krabici mimo jiné najdete ilustrovanou příručku, životopisy hlavních postav, dvě herní podložky RGB s logem hry, bavlněnou čepici, bavlněnou mikinu, bavlněné tričko, limitovanou sadu 3D tištěných figurek připravených k vybarvení, Army Painter kit pro vaše figurky a USB flash disk Forgotten but Unbroken 128 GB.

Centurion Developments poděkovali všem podporovatelům z Kickstarteru a uvádějí, že během kampaně a bezplatného alfa playtestu nasbírali velmi cennou zpětnou vazbu. Na mnoha věcech už delší dobu pracují a budou časem přidány.

„Znamená to tedy, že se ubíráme dobrým směrem, protože hráči si o tyto funkce sami říkají. Během kampaně jsme zjistili mnoho věcí, o kterých jsme neměli ani tušení. Kdybychom tyto věci věděli dříve, udělali bychom spoustu věcí jinak,“ píšou a informují, že budou muset upustit od některých prvků.

„Hlavním cílem této kampaně bylo, abychom mohli zůstat nezávislí. Takže toho nebudeme schopni a ztratíme nezávislost. A je také možné, že se vývoj hry prodlouží, protože nemůžeme rozšířit náš tým, jak jsme chtěli. Ale hlavu vzhůru! Ve vývoji budeme pokračovat, protože je to naše vášeň a děláme to z celého srdce. Ve skutečnosti přidáváme spoustu funkcí, jak jsme zmiňovali,“ dodali tvůrci.

Už při zahájení kampaně na Kickstarteru autoři psali, že pokud neuspějí, budou muset uvažovat o vydavateli. S několika už byli v kontaktu, ale nelíbili se jim podmínky.

„Jednou z podmínek, která u nás rezonovala nejvíce, bylo ponechání 90 % celkového příjmu z prodeje vydavateli. Ano, 90 %,“ odhalili. Dalším příkladem je, že kdyby podepsali smlouvu s vydavatelem, museli by vyškrtnout hlasový a dialogový scénář, který již napsali. Autoři při něm spolupracovali s několika špičkovými talenty a považují cut-scény za vysoce kvalitní a neodmyslitelnou součást toho, co dělá projekt Forgotten but Unbroken tak výjimečným.

Černý scénář se pravděpodobně naplnil, poněvadž z YouTube zmizela česká i anglická verze videa, která ukazovala filmečky.

Forgotten but Unbroken je taktická tahová strategie zasazena do období druhé světové války, inspirována je oblíbenými předchůdci, jako je XCOM nebo Silent Storm, a kombinuje to nejlepší z těchto her a přidává do žánru novou dynamiku a inovace.

Už před startem kampaně na Kickstarteru byli vývojáři přesvědčeni, že budou schopni vydat hru. Nebude však na takové úrovni. Původně chtěli vydání směrovat na konec tohoto roku, případně na začátek roku 2024 ve verzi pro PC.