Electronic Arts měli v posledních letech problémy se svými hrami. Stačí si vzpomenout na nevydařený rok 2017 s hrami Star Wars: Battlefront 2 a Need for Speed: Payback, které byly plné mikrotransakcí a lootboxů. Dalo by se říct, že tomuto velkému vydavateli ujel vlak, což odstartovalo tvrzení, že singleplayerové hry jsou mrtvé a budoucnost je v live service hrách ve stylu Destiny nebo The Division. Kvůli tomu ostatně vznikl dost nevydařený Anthem od BioWare.

EA se ale postupně mění a dnes má jít o odlišnou firmu se zaměřením na kvalitu. Alespoň v to věří Patrick Klaus, bývalý generální ředitel studia Ubisoft Quebec, jenž po Jade Raymond (odešla ke Google, aby vedla tým připravující hry pro Stadii) šéfuje EA Motive. Ti jsou rozděleni na dva týmy. Jeden pracuje na jedinečném zážitku ve světě Star Wars. Druhý na nové značně.

Klaus už jednou u Electronic Arts působil, u společnosti strávil téměř deset letech a poté v roce 2012 zamířil do Ubisoftu. Dnes tvrdí, že se od jeho odchodu firma změnila a prioritou číslo jedna je vývoj skvělých her.

Slova Patricka Klause korespondují s hrami Apex Legends a Star Wars Jedi: Fallen Order, které se povedly. Ovšem ty vytvořilo studio Respawn, tak uvidíme, co přinese budoucnost. Menším zábleskem lepších zítřků u EA je odklad nového Battlefieldu. Ten nevyjde na konci příštího roku, ale až mezi dubnem/aprílem 2021 a březnem/marcem 2022. Tak snad nás od EA už čekají jen lepší a lepší hry.

Jen škoda zrušení nadějné akční adventury Star Wars, kterou měla na starost Amy Hennig, ex-scénáristka série Uncharted. Ta už s Electronic Arts nepracuje.