Umělá inteligence bude brzy velice přínosná při vývoji her. Generální ředitel společnosti Electronic Arts hodlá v nadcházejících letech vsadit na algoritmy strojového učení. Ty mají vývojářům usnadnit práci a přispět k vytváření větších a pohlcujících světů.

Během několika příštích let má umělá inteligence pomoci v polovině vývojového procesu hry. Týmy napříč EA mají být z možnosti AI nadšeni a chtějí ji zapojit do své práce.

„Provedli jsme analýzu všech našich vývojových procesů a na základě prvního posouzení se domníváme, že využití generativní umělé inteligence pozitivně ovlivní více než 50 % našich výrobních procesů,“ uvedl Andrew Wilson.

„Naším hlavním cílem je vytvářet hry, které jsou větší, inovativnější, kreativnější a zábavnější. Chceme je vytvářet rychleji, abychom mohli lidem na celém světě přinášet zábavu častěji,“ dodal generální ředitel EA s tím, že během tří až pěti let budou schopnosti díky AI vytvářet větší a pohlcující světy, do kterých se zapojí více hráčů.

Na začátku letošního roku byl na GDC proveden průzkum. Z něho vyplynulo, že už dnes 31 % herních vývojářů využívá při práci nějakou formou umělou inteligenci. Nejčastěji je to u obchodních a marketingových aktivit. Každý čtvrtý dotázaný vývojář potom používá AI pro programování a 21 % při navrhování titulu.