Střílečka Counter-Strike: Condition Zero z roku 2004 možná není v komunitě kdovíjak oblíbená, právě díky ní se ale v sérii Counter-Strike usadili boti, jejichž možnosti lze snadno modifikovat s využitím konzolových příkazů. V následujících letech tak nejeden znuděný hráč přišel při hraní o samotě nebo na nějaké LAN párty s nápadem vypnout automatickou balanci týmů, dát botům v druhém týmu do rukou jen nože, zaplnit jimi celou mapu a poté je o samotě nebo se spoluhráči střílet jako kachny. Lovcům achievementů se zase něco takového může dodnes hodit při plnění achievementů vyžadujících velké množství zabití s jinak málo používanými zbraněmi.

Vývojáři z Turtle Rock Studios, kteří byli zodpovědní za boty pro Counter-Strike: Source a kteří se na čas stali formální součástí studia Valve, kdysi dostali stejný nápad. Následně na něm postavili koncept s názvem Terror-Strike, v němž se několik ozbrojených hráčů postaví hordám nepřátel, kteří střílet nemohou. Pokud vám to připadá povědomé, je to proto, že Terror-Strike stojí u zrodu série Left 4 Dead, jak jsme se kdysi dozvěděli v komentáři tvůrců, jenž je součástí prvního dílu Left 4 Dead z roku 2008. A právě podklady pro Terror-Strike se nyní dostaly na veřejnost.

Tato situace, na níž upozornil třeba server GamesRadar, by už asi nikoho neměla překvapovat, protože právě zažíváme vyloženou únikovou sezónu. Stačí se podívat na leaky spojené s mnoha tituly ze série Duke Nukem, které nedávno doplnil únik zdrojového kódu klasické střílečky Blood či prototypu originálního Prey z roku 1996, nebo na dost raný pohled na jakousi neoznámenou third-person střílečku pro PlayStation.

Terror-Strike je každopádně součástí nedávného úniku dat map pro Counter-Strike: Source ve formátu .VMF. Sice nevíme, jak přesně tyto soubory unikly, v každém případě se díky nim dostaly fanouškům do rukou materiály spojené s prakticky všemi oficiálními mapami, které první pokus o Counter-Strike na Source enginu nabízí, s hrstkou testovacích prostředí, variantou mapy Nuke, jež nese název de_nuke_khanh, a projektem Terror-Strike ve formě mapy nazvané Zombie_City.

Odkaz na stažení uniklých dat u nás z pochopitelných důvodů nenajdete, můžeme vás ale odkázat na mod, přesněji řečeno uživatelskou mapu, o níž se postaral modder Wolfcl0ck. Ten totiž vzal uniklý soubor zombie_city.vmf, opravil textury či navigaci a prvopočátek série Left 4 Dead nabídl na serveru GameBanana ve formě snadno spustitelné uživatelské mapy ve formátu .BSP, kterou si může stáhnout a zahrát každý, kdo na Steamu vlastní Counter-Strike: Source.

Nutno podotknout, že zatím není zcela jasné, jestli jde o prapůvodní verzi konceptu nebo o nějakou novější variantu. Mnozí veteráni Left 4 Dead však v mapě Zombie_City určitě poznají základy úvodu kampaně No Mercy, takže o autentičnosti celé záležitosti nelze příliš pochybovat. Samozřejmě se můžeme ptát, jestli je i modifikace či uživatelská mapa postavená na uniklých datech legální. Pro tuto chvíli se ale zdá, že Wolfcl0ck našel malou právní skulinku, kterou dosud nikdo neřeší. Každý zájemce si proto nyní může bez větších komplikací zkusit zajímavou součást historie sérií Left 4 Dead a Counter-Strike i samotného studia Valve. A to není nikdy od věci.