Destiny bylo hrou, kterou lidi chtěli mít skutečně rádi. Přestože jí značná část hráčů svůj čas a v užším případě i peníze poskytli, všichni věděli, že tohle není to Destiny, které si řada z nás skutečně vysnila. A pravdou je, že takové Destiny si nevysnilo ani samotné Bungie, stojící za touto celosvětově známou značkou. Co tedy způsobilo, že se z Destiny stala spíše vymahačka peněz a titul, který se tolik lidí snažilo mít rádo ale marně? Ano, do jisté míry Activision. Masivní společnost, pod kterou Bungie vyvíjelo svůj mezihvězdný svět, hnalo Destiny trochu jiným směrem, než si američtí vývojáři představovali.

Po několik měsíců a možná i let mezi těmito společnostmi samozřejmě vznikalo určité napětí. Bungie muselo sérii obohacovat každý podzim a trilogie měla data vydání téměř předepsané předem, takže se mohlo stát, že na titul neměli tolik času, kolik skutečně potřebovali. To se samozřejmě podepsalo i na finálním výsledku. Naštěstí pro Destiny, náhlé odloučení obou studií, které společně pracovali přibližných osm let, by titulu mohlo skutečně pomoci. Přesně to tvrdí americká společnost Cowen & Company, krajně zabývající se i podrobnými výzkumy.

„V samé podstatě si myslíme, že rozhodnutí, ohledně rozchodu Activisionu a Bungie, je pro Destiny jenom dobře. Domníváme se, že mít dva šéfkuchaře s naprosto rozdílnými představami v jedné kuchyni, může dát za vznik pouze problémům, které se nakonec odráželi na finální podobě titulu a nechtěně ho tak zvládli potopit,“ vyjádřil se k situaci Cowen.

Ačkoli první i druhý díl Destiny byl alespoň na základní úrovni komerčně úspěšný, jak Cowen & Company tvrdí, podle Activisionu nedosáhl ani jeden z nich v překladu takzvaného opakovaného toku příjmů. To znamená, že hra možná vydělala na samotném začátku, ovšem během následujících let příjmy pouze klesaly, než že by se hráči do světa Guardianů vraceli. Ve skutečnosti Activision údajně i prohlásil, že Destiny 2: Forsaken se nesetkal s nejlepšími komerčními výsledky, a to je rozšíření označeno za pravděpodobně nejúspěšnější Destiny zážitek. Následně Activison plánoval zavést do hry více mikrotransakcí, aby se to ve výsledku vůbec vyplatilo, s čímž zase velice pravděpodobně nesouhlasilo Bungie. Vývojáři se dle průzkumu snažili rozšíření zpracovat skutečně podle sebe a chtěli, aby bylo pro hráče přijatelnější než samotný celý druhý díl. To se do určité míry povedlo, ale na druhou stranu rozšíření ani kladné kritiky nevyvolaly dostatečný rozruch na to, aby druhé Destiny přitáhlo zpátky hráče, kteří nad hrou již ztratili důvěru. 

V hlášeních od společnosti Cowen & Company se také objevilo, že Bungie pravděpodobně Activisonu museli zaplatit nějaký poplatek, aby si mohli práva na Destiny ponechat. Přece jenom se pro Activison nadále jedná o bodnou ránu, která společnosti nikterak nepřispěje. Předpokládá se tak, že se v následujících měsících raději zaměří na vlastní značky jako je například Call of Duty, do kterých bude vkládat své finance raději.

„Destiny byl pro Activision svým způsobem pokus o vytvoření nové a silné značky, který jednoduše nevyšel tak, jak doufali,“ dodává ještě Cowen.

Poslední informací vyplývající z celého výzkumu je, že třetího dílu Destiny, který by měl být již v úplné režii Bungie, bychom se měli dočkat v roce 2020. První Destiny vyšlo v roce 2014 a v roce 2017 jsme se dočkali pokračování, je tak možné, že právě rok 2020 by se mohl stát zásadním pro třetí díl. Bungie totiž podle předepsaného plánu, který sliboval jeden díl s odstupem tří let, na završení trilogie pravděpodobně již pracuje. Pár týdnů nazpět se také na Redditu objevili jisté dohady a domněnky, které tvrdí, že by Destiny 3 mělo být těžší a mělo by obsahovat více RPG prvků. Co se týče příběhové části, Guardiani by měli být schopni využívat Temnotu ve svůj prospěch a titul by měl zavánět více PvPvE stylem. Na druhou stranu, Bungie má nyní času, kolik jenom chce a myslím, že všichni si raději počkáme na pořádně vyladěnou akci, nežli se smíříme s brzkým datem vydání a uspěchaným bezduchým titulem.