Pirátění her je dlouhověký problém videoherní branže. Byly tu úspěšnější protipirátské programy, horší, a taky dobré, ale omezující poctivé hráče oproti podvodníkům. Jakousi spásou mohla být ochrana Denuvo, která přišla s výkonným šifrovacím systémem, jenž pirátům šikovně bránil ve vytvoření cracku a celkově možnosti prolomit systém hry. 

U některých titulů se Denuvo drželo nad piráty i měsíce, někdy to byly dny. A poslední dobou je to spíše otázka hodin, než se dotyčná hra objeví na torrentech. V případě čerstvého Middle-Earth: Shadow of War potřebovali piráti ani ne den na prolomení.

Denuvo samo o sobě není dokonalým systémem a ani se tím nechlubí. Politika je nastavená tak, že má zamezit ukradení hry v době vydání, kdy v případě prolomení ztrácí největší zisky. Poslední dobou se mu však nedaří, neboť Shadow of War je již několikátým titulem, který byl ukraden velice brzy - přidal se například k Total War: Warhammer 2 nebo Sonic Mania.

Každá hra krytá Denuvem je zašifrována jinak. Nicméně je vidět, že proboření se objevuje čím dál častěji. Naskýtá se tedy otázka, jak dlouho bude ještě Denuvo "naživu". Jestli jeho programátoři přijdou s novější, vyspělejší verzi, nebo jestli se bude v důsledku četnějších prolomení z her pomalu vytrácet.