Brněnský tým Madfinger Games oznámil zásadní krok. Jejich taktická akce Gray Zone Warfare přechází na Unreal Engine 5.5. S touhle zprávou dorazil i nový patch 0.3.5.0, který přináší stovky oprav, optimalizací a drobných vylepšení, ale především výrazně zvyšuje stabilitu a výkon hry.

Po velkých obsahových aktualizacích Night Ops a Wind of War se Gray Zone Warfare posouvá do nové technické fáze. Unreal Engine 5.5 totiž nabízí podporu paralelního renderingu, který efektivněji využívá vícejádrové procesory, snižuje spotřebu RAM i VRAM a minimalizuje trhání obrazu. V Madfingeru navíc využili i experimentální funkce nadcházejících verzí enginu, které dále zlepšují plynulost a stabilitu rozsáhlých otevřených světů.

„Přechod na Unreal Engine 5.5 výrazně zlepšil výkon na slabším hardwaru a v náročných herních lokacích a také zdvojnásobil výkon na Intel i7-8700,“ říká Johanny Clerc-Renaud, technický ředitel Madfinger Games.

„Verze 0.3.5.0 přináší čtyři měsíce denních oprav a optimalizací od programátorského týmu Gray Zone Warfare. Eliminuje mnoho zasekávání kompilace shaderů, snižuje zbývající zádrhely a pokračuje ve spolupráci se společnostmi Epic a NVIDIA na řešení pádů GPU,“ dodává Clerc-Renaud.

Patch 0.3.5.0 kromě technických úprav přináší i úpravy hratelnosti. Kývání zbraně nyní lépe reaguje na pohyb postavy a zpětný ráz působí přirozeněji. Velkých změn se dočkala také umělá inteligence, jejíž přesnost a reakce působí uvěřitelněji. AI nově zohledňuje faktory jako zranění, stres, počasí, vzdálenost k cíli či typ použité zbraně – výsledkem je realističtější a méně předvídatelné chování protivníků.

Madfinger Games se zaměřil i na připomínky hráčů. Nově je vyvážen drop klíčů, vylepšeno noční osvětlení, upraveny zvuky a zlepšena viditelnost přes optiky při specifických povětrnostních podmínkách. V případě smrti se nyní kamera natočí směrem, odkud padl výstřel, a hráči si mohou vybrat, zda se po pádu serveru znovu připojí na původní nebo jiný.

S updatem se rozšiřuje i zázemí hry – nově přibyly čínské servery, které snižují latenci a zlepšují připojení hráčům z pevninské Číny.

Patch 0.3.5.0 tak pro Gray Zone Warfare představuje největší technický milník od vydání hry. Kombinuje stabilitu, lepší optimalizaci a nové funkce Unreal Enginu s vylepšeními, která komunita dlouhodobě požadovala – a z hry dělá zase o něco plynulejší a realističtější zážitek.