Velikonoční svátky zjevně nezabránily studiu Bohemia Interactive pokračovat v lákání na nedávno odhalený mix střílečky a strategie s názvem Silica, jenž vzniká v rámci programu Bohemia Incubator. Během víkendu jsme se totiž dočkali rozhovoru s hlavním, aktuálně nezávislým tvůrcem hry Martinem Melichárkem. Ten potvrdil, že původní nápad na křížence střílečky a strategie, potažmo na titul, který by kombinoval Dune II a sérii StarCraft, sahá už do roku 2008.

Původně nesl projekt název Marine Mission 1, měl nabídnout více planet s různými biomy, o něž by hráči bojovali v dlouhé kampani, a vznikal jako mod pro DOOM 3. Melichárek ale záhy zjistil, že engine id Tech 4 je už zastaralá technologie, nemluvě o tom, že takto ambiciózní koncept nemohl jediný vývojář zvládnout. Silica se v podobě, jaké ji známe dnes, tudíž začala rodit až okolo roku 2018 jako volnočasový projekt.

Plnohodnotným titulem vznikajícím za podpory Bohema Interactive se stala v roce 2020, přičemž z původního konceptu přežila alespoň písečná planeta Baltarus, na níž se hra odehrává. Poté, co Melichárek ukázal prototyp řediteli Bohema Interactive Markovi Španělovi, pak došlo k rozhodnutí vyvíjet Silicu v rámci nové podoby programu Bohemia Incubator, jehož cílem je nabídnout nezávislým tvůrcům vydavatelskou či marketingovou podporu.

Když ještě Silica existovala jako projekt vznikající ve volném čase, Martin Melichárek si dokonce představoval, že vývoj bude trvat zhruba 5 let. To ale ale nebyl příliš realistický plán. Nyní však může hru dokončit o dost rychleji, než kdyby na ní dál pracoval sám. Přesto vyjde nejprve v rámci předběžného přístupu na Steamu, aby bylo možné zohlednit zpětnou vazbu a ohlasy hráčů.

Jak už víme díky nedávnému odhalení, aktuálně Silica nabízí dvě lidské frakce - Sol a Centauri - a jednu frakci hmyzích mimozemšťanů nebo tři herní módy, které je možné hrát v multiplayeru i v singleplayeru. Během zhruba jednoho roku, ve kterém má Silica zůstat Early Accessu, pak dojde na několik velkých aktualizací, jež slibují létající jednotky, lepší umělou inteligenci, lokalizaci do více jazyků a obecně zlepšení herního základu.

Melichárek dále ve videu řeší práci v enginu Unity, fyziku nebo inspiraci pro různé herní prvky. Planeta Baltarus je tak kupříkladu inspirovaná nejen Arakisem ze ságy Duna, ale i Marsem, zatímco mimozemšťany inspiroval StarCraft a kultovní film Hvězdná pěchota. Rozhovor pak vyplňuje i hrstka záběrů z aktuální verze hry, takže se může širší veřejnost poprvé podívat na to, jak nyní Silica vypadá. Zahrát si ji budeme moci během následujících měsíců, kdy hra vyjde v předběžném přístupu na Steamu.