V kalifornském studiu Counterplay Games se sešlo několik zkušených vývojářů, kteří si dali za cíl posunout tradiční žánr loot shooter. V minulosti pracovali na Destiny 2, Diablu a dalších projektech nejen v rámci společnosti Blizzard. Pro splnění svého cíle získali finanční prostředky od nezávislé investiční firmy Kowloon Nights, jež se podílela na Shadow of the Colossus.

Na konci minulého roku nám byl ambiciózní projekt představen. Jmenuje se Godfall a vyjde koncem tohoto roku na PlayStation 5 a PC přes Epic Games Store. Když se to vezme kolem a kolem, tak šlo o první titul, jenž byl oznámen pro PS5.

Vývojáři Godfall popisují jako loot-slasher akci. Jde o nový žánr, který má fanouškům lootu nabídnout lepší kořist a obratný kontaktní boj. Ve studiu Counterplay Games jsou velkými fanoušky komiksové střílečky Borderlands, což vyústilo v kombinace dvou konceptů. Z nich potom vznikl loot-slasher.

Godfall se skládá ze svou prvků. Prvním jsou dynamické souboje a druhým všelijaké vybavení. Ve hře najdeme 12 hlavních brnění pojmenovaných Valorplates, které postupně odemkneme. Každé brnění má své specifické vlastnosti, sadu statistik, pasivní buff pro vaši postavu a archonovu schopnost. Ta je popisována dost podobě jako v Overwatch nebo jako super schopnost v Destiny. Ve zkratce jde o jedinečnou a silnou věc, kterou můžete použít poté, co ji nabijete, případně odemknete.

Valorplates tedy fungují na styl různých tříd. Ve skupině bude důležitá spolupráce - aby si hráči správně zvolili brnění a dokázali se doplňovat. Dále existuje pět různých tříd zbraní, které promlouvají do statistik vašeho hrdiny a přinášejí odlišné styly boje. Během hry budete získávat dovednostní body, které využijete pro odemčení nového vybavení, zbraní a schopností. Chybět nebude ani možnost zbraně a vybavení vylepšovat.

Vývojáři nechtějí hráče zasypat nekonečném množstvím zbraní. Místo toho se soustředí, aby každý kus byl jedinečný, i co se týče vlastností. Proto přirovnávají vybavení spíše ke stylu Monster Hunter World od Capcomu a nejnovějšímu God of War od Santa Monica Studio. Samotné střety mohou na někoho působit jako z Dark Souls a podobných titulů, ale sám režisér Keith Lee je přirovnává spíše k dobrodružství Krata nebo k Devil May Cry 5.

Přečtěte si také: Sony výrazně zvyšuje výrobu PS5. Kolik kusů chce mít připraveno na vydání nové konzole?

V Godfallu najdeme více než 90 typů nepřátel. Hra je rozdělena na mise, ve kterých můžete najít menší i větší bosse. Součástí jsou i lovecké výzvy, v nichž musíte najít a zlikvidovat konkrétního bosse. Ti budou velmi mocní a mají vám přinést velmi důležité vybavení.

Jelikož je Godfall de facto exkluzivitou pro PlayStation 5 (na Xbox Series X zatím nevyjde), tak Counterplay Games hodlají využít možnosti nového ovladače DualSense. Díky adaptivním spouštím umožní vývojáři hráčům střílet ze dvou zbraní. Různé prostředí promluví do odlišných vibrací gamepadu prostřednictvím hmatové odezvy.

Jak se vám Godfall líbí? Hra dorazí koncem letošního roku na PS5 a PC.