Už jste slyšeli o napěchované first-person střílečce Bright Memory: Infinite? Hra od čínského vývojáře ze studia FYQD na loňském Gamescomu vytřela lidem zrak nejen svým grafickým zpracováním, ale i pořádně nadupaným až filmově zpracovaným trailerem. Titul by měl vyjít někdy v tomto roce, avšak jako takovou ochutnávku jsme prozatím dostali 40minutové demo s názvem Bright Memory.

Celá hra zatím funguje jako ukázka souboje, schopností a samozřejmě grafiky, která je fakt parádní, až tedy na pár grafických glitchů. Demo je zasazeno do futuristické oblasti, nijak se s vámi nepáře a hned vás hodí do akce. Na příběh se moc nezaměřuje a sám jsem byl zmaten ještě víc než hlavní hrdinka.

Po krátké cutscéně na začátku jste pak vrženi do nové oblastí, která vypadá skutečně nádherně. Zde musím říct ke grafické stránce jednu poznámku. Je to totiž snad poprvé, co na konzoli vidím klasické nastavení grafiky - od kvality textur po nastavení vyhlazování a podobně. S tím že velkou část dema jsem měl kvalitu textur sníženou, protože při vyšší kvalitě jsem na Xbox Series X pociťoval propady snímků, což se s touto pořádnou akcí moc neslučovalo. 

Každý posun vás hodí do arény, kde se postupně objevují nepřátelé, ať už silnější či slabší doprovázející nějakého bosse nebo zkrátka jenom odolnější potvůrku. K dispozici máte tři zbraně, a to klasický „samopal“, neberte mně přímo za slovo ve zbraních se nevyznám, brokovnici a klasickou pistolku. S tou se mimochodem moc dobře dávají headshoty a dokonce jsem se to za těch 40 minut na gamepadu naučil i já.

Po celou dobu souboje dostáváte body do vašeho skóre, zkrátka klasické kombo, které je reprezentováno ve formě písmena S, A, no… však to znáte. Kromě zbraní máte k dispozici i schopnosti, jak pasivní, tak aktivní, ty si odemykáte za XP, které dostáváte ze zabitých nepřátel. Ať už katana na dálku, masivní výboj nebo třeba možnost přitáhnout se na nepřítele či na vyznačený bod třeba na stěně.

Soubojový systém je vážně dost akční. Samozřejmostí je nutnost uskakovat schopnostem nepřátel, ideálně střídat zbraně a používat všechny schopnosti, dokud oblast nevyčistíte. Celé to působí velmi dobře, souboj je akční a díky schopnostem a střídání zbraní jsem se ani chvilku nenudil. Mimochodem, ta „katana“ na dálku mi lehce připomínala postavu ze hry Warframe. A upřímně je dost slastný pocit krájet nepřátelé touhle schopností. Takový Ghostrunner s více životy. Přesně takové souboje bych si dokázal představit i v plné hře, jen se bojím, aby se po delší době nestaly nudnými. Pokud však dostaneme širokou paletu zbraní, schopností a nepřátel, tak si troufám říct, že se nudit rozhodně nebudeme.  

Jo a abych nezapomněl, každý souboj doprovází pořádný metalový nářez nebo rocková pecka. No, zkrátka je to super hudba, která krásně doplňuje souboje a atmosféru světa. Už jen doufat, že i příběh bude k celému světu sedět. 

Součástí dema je i demonstrace hádanek, zde tedy máte jenom jednu a je, co si budeme povídat, dost banální. Spočívá pouze v tom, že musíte kružnici se symboly na zemi natočit k souvisejícím symbolům na stěně. Konec konců vám to i sama hlavní hrdinka řekne. To však ničemu nevadí, je to v podstatě příjemné odpočinutí od oněch akčních soubojů. A vlastně by mi ani nevadilo, kdyby podobné hádanky byly i ve finální verzi. Přeci jen se jedná o akční střílečku a asi bych se nechtěl zaseknout u nějakého rozsáhlého puzzlu. 

Dále je zde i menší parkour, kdy musíte doskákat na určené místo, abyste se dostali dál. Tuto mechaniku vnímám dost podobně, jako již zmíněné hádanky. No, a nakonec bossfight, kdy se zmetek poté, co jsem ho úspěšně konečně zabil, najednou rozžhaví, oživí se s plným zdravím, ještě silnější s hordou pomocníků, a ještě k tomu na mě celá aréna fluše oheň… Hajzlík jeden.

Každopádně, souboj byl zábavný a mechaniky dávaly smysl. Nicméně to je asi tak vše, co demo nabídne… Ono se vážně o přibližně 40 minutách nedá mluvit moc dlouho, ale chtěli jsme vám aspoň trochu přiblížit, jak demo vypadá, protože je fakt hustý a nemůžeme se dočkat, co přinese plná hra. 

Bright Memory: Infinite máme čekat v letošním roce pro PC, Xbox Series X/S a Xbox One.