Magazín · Novinky · ve středu 21. 10. 2020 10:20
Blizzard nemá zájem o real-time strategie, tak si veteráni založili vlastní studio
Na internetu se proslýchá, že Blizzard nemá zájem o real-time strategie. Vedení firmy, která vytvořila série StarCraft a Warcraft, údajně vadí menší příjmy z her spadajících do tohoto žánru. Z toho důvodu měly být ukončeny projekty nových real-time strategií - nedostaly od Blizzardu zelenou. Ruku v ruce s touto spekulací jde konec vývoje StarCraftu 2 a představení Frost Giant Studios.
Frost Giant Studios založila řada veteránů z Blizzardu, kde pracovali na StarCraftu II a Warcraftu III. V novém studiu chtějí vytvořit další skvělou real-time strategii pro PC, která se pochlubí epickým příběhem a inovativní kooperativní hratelností. Při vývoji nové RTS hodlají využít vše, co se za poslední desetiletí naučili ze zpětné vazby hráčů a z chování hráčů. V plánu také je důraz na obsah vytvořený komunitou.
Přečtěte si také: Nového obsahu pro StarCraft 2 se už nedočkáme
Gameindustry.biz odhalil, že studio získalo 4,7 milionu dolaru od různých investorů, včetně Riot Games. Kdo ve Frost Giant Studios pracuje?
- Tim Morten (Production Director & CEO) - dříve Production Director u StarCraft II a C&C: Generals 2.
- Tim Campbell (Game Director & President) - dříve Game Director u Wasteland 3 a Lead Campaign Designer u Warcraft III: The Frozen Throne.
- Cara LaForge (Business Operations Lead) - dříve Senior Program Manager pro Blizzard Esports.
- Jesse Brophy (Art Director) - dříve Lead Artist u StarCraft II a Principal Artist u Diablo IV.
- Ryan Schutter (Lead UX Designer) - dříve Lead Designer u StarCraft II, tvůrce GameHeart.
- Kevin Dong (Lead Co-op Designer) - dříve Lead Co-Op Designer u StarCraft II, manažer Team Liquid.
- Joseph Shunk (Lead Client Engineer) - dříve Gameplay Engineer u StarCraft II a Warcraft III: Reforged.
- Austin Hudelson (Lead Server Engineer) - dříve Server Engineer u StarCraft II.
- Micky Neilson (Writer, External) - dříve Publishing Lead a Senior Writer u Blizzardu
Frost Giant Studios se mají postupně rozrůstat, nemělo by jít ale o žádný extra velký tým.
„Věděl jsem, že nastal čas, abych odešel z Blizzardu. Paralelně jsem začal zjišťovat, zda je možné získat finance pro novou real-time strategii,“ uvedl Tim Morten v rozhovoru pro GamesBeat. Podle něho to není tak, že by v Blizzardu neměli rádi RTS hry. Je to spíše kvůli tomu, že Blizzard má další značky, do kterých investuje, jako jsou Overwatch, Diablo a World of Warcraft.
Připomeňme, že z Blizzardu postupně odcházejí důležití vývojáři. Už dříve se Mike Morhaime rozhodl založit Dreamhaven a Rob Pardo zase Bonfire Studios. Tak uvidíme, co od všech ex-zaměstnanců Blizzardu v budoucnu uvidíme.