Studio BioWare se ocitlo ve složité situaci po neúspěchu Dragon Age: The Veilguard podle interních měřítek Electronic Arts. Mnoho zaměstnanců bylo propuštěno nebo přeřazeno do jiných týmů v rámci EA, zatímco zbývající vývojáři pracují na dalším Mass Effectu.

Podle nejnovějších informací agentury Bloomberg v BioWare zůstalo méně než 100 zaměstnanců. Před rokem byl počet více než dvojnásobný. Desítky vývojářů Dragon Age: The Veilguard měly být přeřazeny na jiné projekty v EA, včetně Skate a Iron Man. Tyto přesuny jsou zřejmě trvalé. Někdo byl propuštěn a ten zbytek se věnuje Mass Effectu v rané fázi vývoje. Tady se očekává, že jakmile se dostane do hlavní fáze vývoje, tak BioWare doplní tým.

K situaci se nyní vyjádřil Michael Douse, člověk, co měl na starost vydání Baldur’s Gate 3 ve studiu Larian. Douse kritizuje rozhodnutí EA a způsob, jakým velké korporace zacházejí s vývojáři.

Podle Douse není nutné masově propouštět vývojáře mezi projekty nebo po jejich dokončení. „Je klíčové zachovat znalosti a zkušenosti pro další hru. Často se to omlouvá jako ‚zeštíhlování týmu‘, a chápu finanční tlak, ale neukazuje to spíš, jak neefektivní a krutá je tato strategie?“ napsal na sociálních sítích.

Dále upozornil, že pokud by tato strategie fungovala, EA by měla jeden hit za druhým – což se ale zjevně neděje. „Nejde o nic jiného než o bezohledné snižování nákladů. A jako vždy nejvíce trpí řadoví vývojáři, zatímco problémy jsou způsobeny rozhodnutími na vyšších úrovních.“

Douse také kritizoval načasování propouštění. Podle něj se děje ještě předtím, než vedení vůbec ví, co se studiem dál zamýšlí. „Je to jen krátkodobé řešení, které má obrovský lidský dopad a neřeší dlouhodobý problém – tedy absenci jasné strategie.“

Na závěr zmínil, že vidí mírnou změnu v přístupu některých firem, například v rostoucí popularitě remasterů a remaků, které jsou méně riskantní. Zda to povede k lepším podmínkám pro tvůrce, však ukáže až čas.