Přijít na trh s naprostou novinkou, není momentálně úplně jednoduché. Dává se přednost zajetým značkám, vsázkám na jistotu. V případě touhy po něčem novém se nemusí dostat požadovaného rozpočtu, jelikož se dají hůře spočítat prodeje. Samozřejmě se najdou výjimky. Například takové studio BioWare by si přálo více experimentovat, dělat menší hry než doposud. V přípravě má ambiciózní Anthem a kdesi v zákoutí se rodí nové Dragon Age, ale nebránilo by se něčemu menšímu, co by dovolilo uvolnit řetězy fantazie. 

V rozhovoru pro GameInformer uvedl výkonný producent Anthemu Mark Darrah to, že je velice důležité mít různorodou práci. Jako příklad uvedl zmíněný fakt, že se dělá na Anthemu, ale zároveň také na novém Dragon Age. Je podle něj zásadní nezůstat u jedné práce. Darrah tvrdí, že velcí vydavatelé by mohli zkusit rozdělovat své tituly do dvou skupin: první by byla ta klasická, kde by byly AAA hry s velkým rozpočtem, a druhá by obsahovala menší experimenty, jenž by nevyžadovaly tolik času. 

Generální ředitel BioWare Casey Hudson zase prozradil svoji touhu, aby se se studiem dostali do fáze, kdy budou dělat na velkých AAA hrách a také na pár menších experimentech. Lidé podle Hudsona mají nápady, které by rádi ventilovali ven ještě předtím, než by se zrodila další velká věc, kde by se mohly zkusit prosadit. Bylo by to taktéž o komunikaci s fanoušky, jimž by studio předhodilo svůj "náhlý nápad" a čekalo by se na odezvu.

Krásným příkladem vizí BioWare je například Hellblade: Senua's Sacrifice. V zásadě malá hra, čemuž odpovídala i nižší nákupní cena, která se ale může v klidu měřit s AAA tituly.