Pokud se v dnešní době podíváte na střílečky z nějakého historického období - zejména tedy první světové války, druhé světové války a Vietnamu - najdete dva typy her. Jedním je vyloženě arkádová střílečka, která cílí na dostupnost pro masy (jako třeba Battlefield 1 nebo Battlefield V), v důsledku čehož není samotné zasazení moc poznat, a druhým typem je hra, která se naopak snaží o nějakou realističnost. Zářným příkladem je třeba Rising Storm a Rising Storm 2: Vietnam, v nichž jsou jednotlivé bitvy krvavé, náročné a zdlouhavé, tudíž zároveň nejde o něco, k čemu si najde cestu velký počet hráčů.

Pomyslným klínem má být nově představená střílečka z pohledu první osoby Beyond The Wire od tvůrců taktického Squad. Ti si od Beyond The Wire slibují relativně přístupný zážitek ukazující krvavé a brutální zákopové bitvy západní fronty za první světové války, a to pro 100 hráčů ve dvou týmech po 50.

Cílem je samozřejmě důraz na historickou přesnost po stránce arzenálu a prostředí. Chodit tedy máme v těsných a hnusných zákopech i větších otevřených prostorách a střílet dobovými opakovacími puškami a příležitostně i něčím automatičtějším. Velký důraz má hra také klást na soubojový systém - respektive systém pro souboje zblízka - v němž bude hrát roli nejen to, čím mlátíte, ale také vaše stamina. Chybět nebudou ani bajonety.

Na samotné realističnosti hry, která v jistém slova smyslu nemá být tak realistická, aby omezovala dostupnost a hratelnost pro hráče, je také grafika, jež má nabídnout brutální pohledy na všemožné násilí s možností využívání i plynného chlóru nebo bílého fosforu.

I přesto, že Beyond The Wire není simulací, snažíme se o co největší [historickou] přesnost, aniž bychom ale obětovali zábavný first-person zážitek pro širší pole hráčů,” dodávají vývojáři v popisu hry na Steamu.

Samotná hra by měla vyjít až někdy v roce 2021 nebo 2022, přičemž v Early Access programu vyjde letos a do uzavřené alfy se dostane už někdy brzy. Rozhodně to vypadá na další projekt, který se vyplatí sledovat.