Magazín · Novinky · v pondělí 3. 8. 2020 11:34
Asociace českých herních vývojářů uspěla ve volbách do Hospodářské komory
Poslední červencové dny se mohou zapsat tučným písmem do historie českého videoherního průmyslu. Asociaci českých herních vývojářů se podařilo uspět ve volbách do představenstva Hospodářské komory. Jejím členem byl nově zvolen Pavel Barák, který bude reprezentovat zájmy nejen herního průmyslu, ale „celého odvětví kulturně kreativních průmyslů“ v příštích třech letech.
GDA.CZ je sdružení téměř dvou desítek herních studií v České republice. Společně chrání zájmy herních vývojářů, podporuje vzdělávání a buduje silná partnerství. „Za dva roky od svého vzniku jsme iniciovali řadu projektů z oblasti vzdělání, zaměstnanosti, mezinárodní prezentace nebo medializace odvětví,“ popisuje své aktivity asociace.
S potěšením oznamujeme, že se nám podařilo uspět ve volbách do představenstva Hospodářské komory ČR. Náš zástupce @pavelbarak bude na půdě @Hokomora reprezentovat zájmy herního průmyslu i celého kulturně kreativního odvětví. https://t.co/EfGVgjpQeW
— GDA.CZ (@GDACzech) August 2, 2020
Zdroj: karmaimpact.comČeský herní průmysl nadále roste
Asociace českých herních vývojářů už dlouho poukazuje na nedostatečnou podporu videoherního průmyslu u nás v rámci vzdělávání, investic a financování. „Abychom však tento trend udrželi a využili plný potenciál oboru, potřebujeme větší podporu ze strany státních orgánů,“ říkal před necelými dvěma měsíci Pavel Barák z Asociace českých herních vývojářů.
Gaming přináší do ekonomiky více než televizní tvorba: „Herní průmysl je významnou součástí a tahounem digitální ekonomiky, kdy digitální distribuce her významně roste a již převýšila distribuci v kamenných prodejnách. Řadí se také mezi kulturní a kreativní průmysly a svou velikostí mnohonásobně převyšuje obrat české filmové a televizní produkce. Systematická podpora státu je ovšem nadále nedostatečná. Je třeba přijmout balík komplexních opatření a nástrojů podpory především v oblasti vízových programů, přímé a nepřímé podpory začínajících firem a dlouhodobé podpory specializovaného vzdělání.“
Více jsme se nedávné studii českého videoherního trhu věnovali zde.