Studio Counterplay Games (autoři nepovedeného Godfall) se po delší odmlce vrací s nejambicióznějším projektem své historie. Tým, který sám sebe popisuje jako malou, zapálenou partu vývojářů posedlých hrami s vysokým skillovým stropem, na dnešní Xbox Partner Showcase představil svou novinku Armatus – temnou roguelite third-person střílečky a kosmického hororu.

Armatus se odehrává v realitě, kterou roztrhaly nadpřirozené katastrofy. Planety existence se prolínají, po zemi se potulují démonické hordy a lidské hlasy dávno umlkly. Z celé civilizace zbyli jen čtyři smrtelníci – poslední duchovní řádu Armatus. Ukryti hluboko v podzemních útrobách pařížské Cathédrale de Trois povolávají právě vás, abyste je doprovodili na jejich poslední cestě k spáse. Otázka je, zda si ji vůbec zaslouží.

Hráč se ujímá role Válečníka, nesmrtelného bytí svedeného se zbrojí posvěcenou starými rituály. Vaším úkolem je projít legendární Scoured Path, putovat zdevastovanou Paříží a najít Sunless Gate, mýtickou bránu, která by mohla ukrývat východisko z pekelného labyrintu. Jenže cesta se mění s každým krokem. Scoured Path je procedurálně generovaná síť místností, odměn a pastí, která se přeskupuje při každém průchodu. Žádná cesta nebude stejná a žádný démon nebude ztrátou času – obzvlášť ti legendární, kteří dávají jasně najevo, že Paříž je teď jejich město.

Smrt tady není trestem, ale součástí pokroku. Po každém pádu získáváte nové schopnosti, měny nebo permanentní upgrady, které zvyšují šance při dalších pokusech.

Armatus dorazí v roce 2026 na Xbox Series X/S, PC, Nintendo Switch 2, PlayStation 5 a Xbox Cloud Gaming. Od prvního dne bude dostupný i v Game Passu.