Měla to být velká konkurence pro The Sims. Z ambiciózní hry Life by You od Roda Humblea (byl šéfem The Sims a potom Second Life) ale nic nebude. Po několika odkladech byl titul zrušen. Vyzyvatel The Sims měl být původně spuštěn v předběžném přístupu v září loňského roku.

Zrušení hry oznámila společnost Paradox Interactive, pod kterou studio Paradox Tectonic spadá. Podle vyjádření šlo o neuvěřitelné těžké rozhodnutí, avšak hra by nedokázala naplnit jejich očekávání. Verze, se kterou by byli spokojeni, je příliš vzdálená.

„Life by You je ve vývoji již dlouhou dobu a my jsme vždy byli nadšeni potenciálem hry. Vždy jsme doufali, že by se mohla prosadit v tomto žánru, který je pro nás nový a vzrušující. Proto jsme se ji rozhodli dvakrát odložit, abychom dali studiu a hře skutečnou šanci využít potenciál, který jsme v ní viděli. S každým odkladem jsme zaznamenali zlepšení, což nás při zpětném pohledu možná vedlo k tomu, že jsme se místo na celkový obraz zaměřili na detaily,“ vysvětluje Paradox Interactive.

„Před několika týdny jsme se rozhodli odložit vydání předběžného přístupu, abychom Life by You znovu zhodnotili, protože jsme měli pocit, že jí stále chybí některé klíčové vlastnosti. Ačkoli další odklad patřil mezi možnosti, když jsme měli na hru širší pohled, uvědomili jsme si, že cesta k uvedení na trh ve verzi, s kterou bychom si mohli být jistí, je příliš dlouhá a nejistá,“ dodává Paradox s tím, že musí změnit svůj proces při vývoji her. Tady by se měla zmínit budovatelská simulace Cities: Skylines 2, která sice vyšla, ale vůbec nenaplnila očekávání komunity.

Se zrušením hry se uzavírá také studio Tectonic, které v Berkeley v Kalifornii zaměstnávalo 24 lidí. To mi přijde dost málo na vývoj hry, která měla zaměnit žánr simulátorů života.

Life by You vám mělo umožnit stavět domy, navrhovat domácnosti a vyprávět mnoho životních příběhů vašich svěřenců, respektive rodiny. Oproti The Sims měla hra nabídnout rozhovory ve skutečných jazycích, které měly být generovány na základě událostí, které se ve hře měly odehrát. Na dialogy autoři hodně sázeli a chtěli nabídnout i jejich editor, abyste si vše mohli upravit.

Fanouškům simulací života tak zbývá vyhlížet nové The Sims, zajímavě vypadající Paralives a dost ambiciózní INZOI od Kraftonu.