Microsoft spustil speciální webové stránky věnující se akvizici Activisionu Blizzard za 68,7 miliardy dolarů.

Společnost na stránce prezentuje jednotlivé výhody/přínosy a de facto vzkazuje, že koupě vývojářů Call of Duty, Diabla, Overwatch, StarCraftu, World of Warcraftu a dalších her je výhra pro všechny.

Dá se předpokládat, že prezentace těchto výhod je obrana proti námitkám firem Sony a Google, stejně tak můžeme stránku brát jako veřejný slib Microsoftu. Ten by zase mohl polepšit u orgánů pro hospodářskou soutěž, které zkoumají dopad akvizice na své trhy.

Redmonský gigant na stránce nastínil svou vizi. V té hráči a vývojáři tvoří jádro podnikání Xboxu. Microsoft chce lidem umožnit hrát hry kdekoli, kdykoli a na jakémkoli zařízení. Zmiňuje Xbox, PlayStation, telefony a online.

„Vývojáři si zaslouží více možností, jak vytvářet, distribuovat a zpeněžovat své průkopnické hry,“ uvádí Microsoft s tím, že chce přinést více velkých her na mobily (skrz Xbox Cloud Gaming napojený na Xbox Game Pass), což znamená větší konkurenci v mobilním průmyslu, kde dominuje několik velkých firem.

Další výhodu Microsoft vidí ve větší konkurenci v oblasti tradičních her, kde největšími hráči zůstanou společnosti Sony a Nintendo. Microsoft plánuje větší investice do studií po celém světě. Phil Spencer, šéf divize Xbox, se už dříve nechal slyšet, že si chce promluvit s vývojáři Activisionu Blizzard a zjistit, na čem by chtěli pracovat. Takže i tady je výhoda, protože nyní je Activision nutí pracovat na Call of Duty, které vydělává nejvíce peněz. S přístupem Microsoftu by se tak mohly vrátit opomíjené značky.

Pojďme se podívat na jednotlivé body:

PŘÍNOSY PRO HRÁČE

- Více her na více zařízeních, včetně Xboxu, PlayStationu, mobilů a online.

- Možnost volby způsobu a místa nákupu her prostřednictvím předplatného a jednorázového nákupu.

- Pro 95 % hráčů, kteří hrají na telefonech, jsou k dispozici alternativy ke hrám z dominantních mobilních platforem.

PŘÍNOSY PRO VÝVOJÁŘE HER

- Více způsobů, jak dostat hry k více hráčům prostřednictvím podpory, investic a lepšího přístupu k hráčům.

- Lepší příjmy a spravedlivá tržní pravidla díky našim zásadám obchodu s aplikacemi.

- Větší flexibilita platebních systémů a zážitků, které přinášejí svým fanouškům.

PŘÍNOSY PRO HERNÍ PRŮMYSL

- Větší konkurence v mobilním průmyslu, kde dominuje několik velkých hráčů.

- Větší konkurence v oblasti tradičních her, kde největšími hráči nadále budou společnosti Sony a Nintendo.

- Důraz na pozitivní kulturu na pracovišti a zvýšené investice Microsoftu do studií a kreativních ekosystémů po celém světě.

Speciální stránku najdete zde.