Tahové strategie může už dnes spousta lidí považovat za celkem mrtvý žánr, při tom ovšem neprávem. Oblíbené tahovky totiž nadále vznikají, jen se o nich mimo Civilizace a klonů XCOMu prostě zas tak nemluví, a to dost možná kvůli tomu, že hráčům na první pohled mohou připadat složité, nepřístupné a prostě příliš náročné. Pokud ovšem rádi taktizujete a při tom se nechcete učit nic složitého, mohla by vás zaujmout hra Wargroove od studia Chucklefish.

Vzpomínáme na Nintendo Wars

Wargroove vychází z konceptu stařičké hry Nintendo Wars, takže v kostce: Začne kolo, vidíte své jednotky a s každou z nich můžete provádět akci, nejčastěji tedy pohyb či útok. Stejné je to i s vašimi budovami, ty se tedy nemohou hýbat, ale můžete v nich například tvořit nové jednotky, doplňovat zdraví těm oslabeným a také samozřejmě sypat peníze do královské kapsy. V tomto ohledu se tedy jedná o zcela realistický systém vycházející z naší historie. Jakmile chcete dobýt nějaké území, musíte nejdříve vyplundrovat všechny vesnice v cestě, zabezpečit si příjmy a nepřátelské síly udolat tím, že dokážete rychleji produkovat silnější jednotky než váš nepřítel.Ve hře můžete nalézt 4 různé národy, ale slovo různé prosím berte s rezervou. Lidé, Nemrtví, Florané i Impérium disponují naprosto totožnými jednotkami. Rozdílnost se totiž týká pouze jejich vzhledu, veškeré statistiky a typy jsou při tom stejné, a tedy i zcela vyvážené. Bude si tedy stačit pamatovat pár základních faktů, jako že jízda útočí nejefektivněji s velkým rozjezdem, pejsci se hodí k eliminaci lučištníků a že draci se hodí naprosto na všechno. Drobnou výjimkou jsou ovšem hrdinové, ti totiž mají svou unikátní nabíjecí superschopnost zvanou Wargroove a její účinky jsou u každého z 12 základních hrdinů rozdílné. Dá se říci, že vaši velitelé jsou to nejcennější, co máte, alespoň co se útoku týče. Okamžitě je dávat do přední linie ale doporučit nemůžeme, protože je nemůžete rekrutovat v žádné budově a jakmile o ně přijdete, většina map bude končit neúspěchem.

Teď bych vám ovšem rád řekl pár slov o příběhu, „Haf, haf“. Aáá, to je tak všechno, co si pamatuji, ne že by příběh hry byl špatný, ale sotva po půl roce, kdy jsem ho rozehrál, si nepamatuji téměř nic jiného než hrdinu Caesara z lidské frakce, který je skutečný psí Good boy. Vyštěkávat rozkazy mu to nebrání a spolubojovníci ho mají díky výtečným taktickým dovednostem skutečně v oblibě. Základní kampaň tak spíše slouží k podrobnému seznámení s herními mechanismy, jednotlivými frakcemi a také vás dokáže naučit využívat terén ve svůj prospěch. Stinnou stránkou je ovšem to, že pokud vás souboje samotné příliš nebaví, tak průpovídky postaviček mezi jednotlivými úrovněmi už to příliš zachránit nedovedou.

Mraky obsahu

Hra je tedy skutečně určena spíše pro začínající taktické nadšence, ti se totiž kromě kampaně budou moci vyžít i v arkádovém režimu, kde se s vybraným komandérem mohou snažit o nalezení mysteriózní zbraně, nebo také v puzzle režimu, kde je nutné naplánovat si level takovým způsobem, abyste mohli vyhrát během jednoho jediného tahu. Spoustu času můžete strávit i v komunitně vytvořených scénářích. Těch je totiž k dispozici přes 10 tisíc a vy můžete pomocí jednoduchého editoru vytvářet další, a to včetně komplexních kampaní.

Titul Wargroove tak dokáže zabavit na dlouhé hodiny, ale také vás může omrzet již po několika bitvách. Obzvláště pokud hrajete na vyšší obtížnost, něco na začátku podceníte a ke konci 20 minut dlouhé mapy zjistíte, že ji můžete zvesela restartovat, protože už ani není možné zvítězit. Dost rychle poté začnete zrychlovat pohyby jednotek, snižovat obtížnost a vypínat soubojové animace. To je ale v zásadě škoda. Protože právě milý a jednoduchý grafický styl je na hře jedna z nejhezčích věcí. Osobně bych ji tak raději než na PC viděl na mobilu, kde bych si každý den cestou v metru udělal jednu dvě mapy a bral to jako odpočinkovou indie zábavu. To mám totiž dokonce již odzkoušeno, při hraní Evolandu 2 je jedním z dvaceti různých herních režimů téměř totožný soubojový systém, který mě ovšem díky krátké době výrazně více bavil, ačkoliv přiznávám, audiovizuální krásy Wargroove rozhodně neměl.

Na hře tak nejvíce oceníte právě tvůrčí komunitu a také tvůrčí tvůrce. Ti se o hru totiž starají i téměř celý rok od vydání a na začátek února dokonce slibují i příchod DLC Double Trouble, a to zcela zdarma. To nám později poskytne nové hrdiny, jednotky a multiplayerové kampaně. A i za to si hra odnáší příjemných 6 bodů z desíti.