Zběsilé honičky v autě skrz ulice města, ať už je v cestě plot nebo zeď? Nošení bezvědomých lidí do kufru auta? Ne, tohle není nové GTA, nýbrž nová, kupodivu rodinná akce The Stretchers!

The Stretchers je novinka od Nintenda v kolaboraci s Tarsier Studios, kteří mají za sebou například Little Nightmares. Tato hra se zjevila z ničeho nic, bez jakéhokoliv oznámení nebo traileru před vydáním. Jednoho dne zkrátka byla k dispozici v Nintendo eShopu. I přesto si však získala mnoho ohlasů a nezůstala v zapomnění. A co je vlastně tato hra zač?

Jedná se o kooperativní akci pro dva, ve které se ujmete role dvou záchranářů. Vaše město právě napadl váš bývalý doktorský kolega, který se trochu hodil do gala a začal terorizovat vše, co vidí. Vaším úkolem je tedy nasednout do sanitky a zběsilým tempem se dostat na místa činu, kde tento padouch zanechal omráčená těla občanů města. Hlavní herní výbava se skládá z nosítek a… vlastně opět jen nosítek. Ty budete mít vždy při sobě a budou důležitým prvkem v rychlém dodání omráčených do sanitky. V pozdějších misích ale budete moct používat různé prvky ve světě k tomu, abyste se dostali ke všem obětem. Budete muset společně sekat trávu ve stejném směru, otáčet a skákat na trampolíny anebo budete dokonce přepravovat balík C4 trhaviny, abyste se dostali přes hroudu kamení. Nikomu se ale nikdy nic seriózního nestane, hra neobsahuje násilí a i kdybyste se snažili někoho na ulici nabrat, nepovede se vám to. Je to přece jen stále mířeno čistě na Nintendo market a je vám často připomínáno, že vše je bráno zlehka a že to má být legrace.

Herní jádro spočívá v jízdě na ostrově, plnění záchranných misí a navíc plnění vedlejších misí, když zrovna není koho zachraňovat. Mimo aktivní mise máte naprostou volnost pohybu a jízdy po ostrově, můžete plnit volitelné achievementy – například najít všechny časopisy po světě nebo třeba zničit 50 poštovních schránek. V případě záchranných, tedy hlavních misí, máte za úkol přijet na scénu a do časového limitu nabrat všechny omráčené do sanitky. Během mise můžete narazit i na schované poklady, které také můžete nabrat do vozidla. Každá mise má navíc 3 volitelné úkoly, o které se můžete pokusit. Po naložení všech do sanitky ještě musíte do stejného časového limitu stihnout dojet až do nemocnice, kde se o ty chudáky postarají. Pak tu máme ještě dobrovolnické, nezáchranné mise. V těch jde o různé jednoduché aktivity, jako zasadit květiny, pokácet stromy a podobně. Tyto úkoly jsou velice rychlé a stručné a slouží spíše jako taková výplň mezi promyšlenějšími misemi.

Toto jádro se po celou hru nemění. Jak dostanete pár prvních vylepšení do výbavy, rozšiřovat se bude už jen příběh. The Stretchers se ale nijak nepřetvařuje, že chce být něčím větším. Se hrou nebyl většinu času problém, ale sem tam jsme narazili na pár nepříjemností. Protože je celý základ postavený na hrátkách s fyzikou, někdy se to celé sesype, postavy nejdou, kam mají, něco nejde zvednout a podobně. Taktéž se párkrát stalo, že se hráčova postava zasekla v nějakém objektu a do restartu hry nechtěla ven. Nepříjemné také bylo, že ať už jsme si naplánovali cestu k jakékoliv misi, stejně nám to často překazil fakt, že stačí jen zlehka projíždět kolem okruhu jiné mise a hned vás to bez zeptání vtáhne do ní.

Mimo tyto popichy k fyzice hry a pár nepříjemností jsme ale měli příjemný zážitek.

Ocitnete se v pomalejších úsecích, kdy budete přemýšlet o tom, jak se dostat k obětem, ale užijete si i zběsilé svištění po městě. Za tým Indiana si hra odnáší 8 z 10.