Nintendo nám už po dobu dvou dekád servíruje tituly z herní série Mario Party. Ty mají za cíl pobavit vás i vaše přátele při různých sešlostech - nebo sílu vašeho přátelství pořádně otestovat. Na Nintendo Switch nyní přichází již jedenáctá hra v hlavní linii Mario Party her, která zahazuje pořadové číslo a jmenuje se Super Mario Party. Jedná se tak vážně o ultimátní vizi Mario Party her?

Nejprve pár hodů kostkou

Super Mario Party nabízí celkem obstojný výběr herních módů a miniher. Hlavním módem zůstává tradičně Mario Party. V něm se ocitnete na hrací desce a snažíte se za daný počet kol získat co nejvíce hvězdiček. Oproti Mario Party 9 a 10 jsme se dočkali upuštění od mechaniky vozítek a vrací se individuální pohyb každého hráče po desce. Kromě klasické hrací kostky má každá postava svou unikátní kostku s různými risky a zisky. Některé kostky vás tak mohou posunout i o 10 políček, ale zato s větším riskem, že můžete zůstat stát na místě a přijít o mince. Přibyla zde také mechanika spojenců z Mario Party: Star Rush. Během hry se můžete dostat na políčko, které vám přidá náhodně vybraného spojence. Získáte tak jeho unikátní kostku a zároveň ke každému vašemu hodu může spojenec přidat jedničku nebo dvojku, což se občas opravdu hodí. Na konci každého herního kola na vás čeká minihra - Super Mario Party jich nabízí rovnou 80. Některé minihry využívají různých vlastností ovladačů joycon, takže občas budete muset využívat pohybového ovládání nebo vnímat různé typy vibrací ovladače. Osobně si myslím, že většina miniher je opravdu zábavná a různorodá. Mezi mé oblíbené se rychle zařadila například koláčová bitva, bojování o umístění ve fotce paparazzi, opékání steaku na pánvi nebo chytání popcornu padajícího z nebe. Mód Mario Party se snaží udržovat napětí až do konce, takže v průběhu hry se zvýší odměny a tresty za šlápnutí na různá políčka. Hrací desky také obsahují různá nebezpečí, pasti a překážky, které mohou také silně ovlivnit váš úspěch. Po skončení hry je pořád tradicí odměnit některé hráče za jejich styl hraní hvězdičkou. Můžete tak krásně sbírat mince, přistávat na správných políčkách, získávat hvězdičky a být na prvním místě, ale pak vás předežene protihráč jen proto, že dostal náhodou hvězdičku za nejmenší pohyb po herní desce. No nenaštvalo by vás to také?

Zatímco miniher je ve hře opravdu hodně, herní desky jsou k dispozici pouze tři, což se rychle okouká. Sice se vám později otevře čtvrtá bonusová, ale ta ten malý výběr nezachrání. Dalším herním módem je Partner Party, která vás oproti Mario Party rozdělí do dvojic. Herní plocha je rozdělena na políčka v mřížce. Po hodu kostkou si tak můžete ve dvojici přesně naplánovat trasu a více promýšlet herní strategii. Tento design poskytuje o něco hlubší gameplay a nabízí tak celkem svěží alternativu k Mario Party.

Multiplayer na první místo

A Já chtěl slavit!

Pokud si vážíte vašeho přátelství s kamarády a nesnažíte se je nutně rozdrtit v předešlých herních režimech, Super Mario Party také nabízí kooperativní režim zvaný River Survival. Ve čtyřech se tak můžete pokusit sjet řeku na raftu dřív, než se neustále ubývající časový limit dostane na nulu. Čas si můžete přidávat praskáním balónků po cestě, které vás přesunou do kooperativních miniher. Tu a tam se také objeví rozcestí, kde se můžete jako tým rozhodnout, kterou část řeky chcete sjíždět. Tím si vyberete i druh překážek, kterému budete muset čelit. Raftování vám tak mohou ztížit například silné vodní víry nebo skákající ryby Cheep-Cheeps. Díky větvení řeky se můžete k River Survival vrátit opakovaně a pokusit se zdolat jinou trasu. A pokud jste to už neuhodli ze záběrů sami, tak ano, pádlovat musíte manuálně s využitím pohybového ovládání. Nintendo holt rádo využívá vlastnosti svých periferií kde to jen jde. Já mám osobně pohybové minihry rád, ale setkal jsem se i s názory některých mých spoluhráčů, které neustálé máchání ovladači omrzelo. Jednou z neustále vynucovaných akcí je například týmové plácnutí, kdy musí všichni členové týmu najednou předstírat plácnutí pomocí švihnutí rukou. Toto gesto děláte na začátku hry, po skončení každé týmové minihry, po každém výběru trasy a na samotném konci sjezdu. Ačkoli oceňuji snahu podporovat týmového ducha, z této vsuvky se stává po nějaké době spíš otravná povinnost, která nás dokonce někdy odradila od našeho vlastního oslavování úspěchu v minihře. A Já chtěl slavit! Zde ale nabídka herních módů zdaleka nekončí. Dalším je hudebně založený Sound Stage. V něm na vás čeká série rytmických miniher, jejichž cílem je převážně strefování vašich pohybů do rytmu hudby. Budete tak pochodovat, cválat na koni nebo nabodávat ovoce. Mezi minihrami jsou krátké pauzy, ale neustálý rytmus hudby vás pořád bude udržovat v tempu. Na jednodušší obtížnost se moc nezapotíte, ale při těžších variantách miniher už nějaké úsilí budete muset vynaložit.

Výzev a módů je dostatek, s on-line režimem ale moc nepočítejte

A tím nekončíme. V módu Challenge Road musíte úspěšně projít 80 výzvami. V Mariothonu se zase utkáte v několika minihrách s vašimi protihráči. V módu Square Off zase zabíráte území tím, že vyhráváte jednotlivé minihry. A v Toad’s Rec Room si můžete zahrát minihry, které umožňují využívat dvě Nintendo Switch konzole (pokud je tedy máte). Takže ano, Super Mario Party má celkem velký výběr herních režimů, a i když některé z nich jsou opravdu jen pro zpestření nabídky, své místo si najdou, pokud si chcete jednoduše zahrát pár miniher. Super Mario Party trochu pokulhává v možnostech hraní online. Přes internet si vzdáleně můžete zahrát pouze sérii miniher Online Mariothon. A za tuto možnost musíte navíc být vlastníky předplatného Nintendo Online. Chápu, že částečné kouzlo párty her spočívá v tom, že hrajete s přáteli v jedné místnosti, ale při nutnosti mít Nintendo Online bych si dokázal představit nabídnutí více režimů. Za hraní her a plnění výzev dostáváte zároveň body. Ty vám později mohou posloužit k odemykání nálepek, příruček s triky nebo skladeb, které si můžete pouštět na pozadí při výběru herního režimu. Jedná se tak spíš o výplňový obsah. Za pokoření některých herních módů můžete dokonce dostat jeden z pěti vzácných drahokamů. Nebudu vám prozrazovat, co se stane, pokud je všechny posbíráte, ale nečekejte nic moc velkolepého.

Slintal jsem nad opekáním masa.

Co se určitě musí Nintendu nechat je jejich smysl pro detail. Pokud hrajete za krtka Monty Mole hru mlácení krtků, můžete si všimnout, že se tváří velmi nervózně. Goomba zase nemá ruce a tak má občas velmi vtipné animace. A pokud v Partner Party chodíte dokolečka, postavám se zamotá hlava. S postavami si můžete v hlavním světě povídat, a případně je pozvat do své party na úkor vyhození jiného člena - na což opět postavy reagují vtipnými animacemi. Tyhle maličkosti vdechují do hry život a rozhodně pobaví. Troufám si také říct, že Super Mario Party vypadá dobře po grafické stránce - například při opékání kostky masa jsem téměř slintal nad její zpracováním. Mmmm... Super Mario Party nám nabízí obsáhlou párty hru s mnoha režimy. Ačkoli ne všechny z nich jdou do velké hloubky, s hrou se rozhodně nudit nebudete, ať už hrajete ve čtyřech, ve dvou nebo dokonce sami proti botům. I přes některé nedostatky tak můžu říct, že Super Mario Party je celkem super... Mario ... Party.

Produktové informace zde!