Bylo nebylo, jednoho krásného dne v království Cubold dala princezna kopačky mocnému čaroději Squarumanovi. No a jak jinak vyjádřit své emoce, než vyvolat tisíce mrtvých z hrobů a poštvat je na království. Klasické pondělí v pohádce.

Skellboy je 3D adventura, ve které hrajete za Skippyho - Oživeného kostlivce, kterého čaroděj oživil spolu se záporáky. Skippy je ale dobrák, a tak se pouštíte na osvobození království a poražení Squarumana. Herní základ a struktura světa jsou velice jednoduché, obzvláště v první polovině hry. Hlavní originální mechanika je, že jako kostlivec si můžete vyměnit hlavu, tělo nebo nohy s částmi někoho jiného. Například pokud zombíkovi useknete hlavu, můžete si ji nasadit a kromě meče budete moct i kousat nepřátelé. Tato schopnost je velice užitečná, a typy nepřátel jsou dostatečně pestré k jejímu využití. Mimo to ale linearita a jednotvárnost hry už jen a jen roste. Jak již bylo zmíněno, první polovina hry je silně přímočará ve svém designu úrovní, a je velice jasné odkud kam máte jít. Nemůžete omylem narazit na volitelnou cestu, nebo jít na bosse dříve, než jste měli. Souboje jsou z velké části hlavně o primární sečné zbrani, ale můžete najít i zbraně na dálku jako oštěpy nebo luk. 

Silná stránka hry je její vtipný dialog a cutscény. Už od úvodní ukázky hra pobaví, a když už v průběhu hry narazíte na někoho při smyslech, má vždy co říct.

Grafické podání velice silně připomíná Paper Mario sérii, a vcelku se povedlo. Místy hra propadne do nižších snímků ale jen když se děje něco velkého. Jinak jde o pěkně ztvárněný svět se stylizací ověřenou časem.

Co se týče hudby a zvuků celkově, bohužel se repetetivnost dostaví neskutečně rychle. Tempo skladeb je vždy stejné, jen se lehce mění chiptune melodie. Už po 4 vcelku krátkých smyčkách mi přišel soundtrack moc uječený, a opakovaný. 

Po dohrání první půlky se hra lehce otevírá, a máte k dispozici více cest. Teprve zde se Skellboy pořádně rozjede, nabere na částech těla i zbraních, a i tempo příběhu se trochu zrychlí.

Se Skellboyem jsem strávil zhruba 6 příjemných hodin, během kterých jsem vyměnil nejméně 100 částí těla. Otevřenost úrovní se dostavila sice pozdě, ale nakonec hra v polovině překvapila svým sortimentem a designem. Za tým Indiana si hra odnáší 8 z 10.