Recenze · Scathe · v sobotu 17. 9. 2022 21:30
Doom, co ti přišel z Wishe - recenze na Scathe
Tohle je mladší bratránek přes čtyři kolena Doomu Eternal – seznamte se. Scathe je retro bullet hell střílečka z pohledu první osoby, ve které je vaším jediným úkolem probíhat labyrinty plné démonů a krást jim pekelné kameny. Proč? Protože svatá válka. Hlavní hrdina hry Scathe se jmenuje Scathe, zde kreativitu moc nehledejte.
KRVAVÝ LABYRINT PLNÝ NEDOKONALOSTÍ
Tento boomer shooter má pár fajnových vlastností. První je možnost nasprintovat do nepřítele a zabít ho svým „fast as fuck“ tempem. Druhá je obtížnost.
Vyhýbat se tisícovkám projektilů najednou pod návalem nepřátel fakt stojí za to. Všechno ostatní ve hře je ale takové obyčejné. Ať už se jedná o zbraně, temnou magii, rádoby hádanky nebo pohybový systém. Všemu chybí pořádná dávka propracovanosti, a tak i když Scathe nenáročného hráče bude bavit, nijak neokouzlí znalce.
Krásným příkladem toho jsou třeba démoni. Scathe obsahuje asi tak 5 typů nepřátel, kteří se objevují pořád dokola akorát reskinovaní a s drobnými rozdíly. Při prvním setkání budete plakající kuličky možná litovat, ale během delší chvíle hraní vám dojde, že je musíte spálit, než nakladou vajíčka.
Optimalizace pro nás byla až na pár občasných záseků v pořádku. Zásluhu na tom ale má motion blur, který je bohužel navázaný na post processing. Vývojáři asi chtěli hráče donutit hrát v retro grafice za každou cenu. Multiplayer – ano Scathe má multiplayer – nám fungoval bez problémů, i když po přečtení pár online diskuzí to vypadá, že jsme jedni z šťastnějších.
Přes všechny chyby jsme se u Scathe pár hodin zabavili. Jasně, nejedná se o světobornou hru, co by jakkoliv vyvstávala oproti ostatním titulům v tomto žánru, stejně tak oproti nim ale ani nezapadá. Proto doporučujeme na 6 bodů z 10.
Verdikt
Scathe je fajnový titul, pokud jste vážně nenáročný hráč a máte chuť na těžký retro bullet hell. Jestliže jste ovšem kdykoliv hráli například Doom Eternal, tak vám chyby a nedoladěnosti tohoto nového titulu zkazí celý zážitek.
- Těžká obtížnost
- Retro nádech
- Vývojáři od vydání opravili spousty chyb podle zpětné vazby fanoušků
- Všeobecná nedodělanost
- Málo skutečně jedinečných nepřátel
- Nezáživné bossfighty