Jaké to vlastně je být pirátem? Tož všichni víme, že jako pirát se často opíjíte do němoty – což je lákavé samo o sobě, ale nezapomínejme na to, že při brázdění moří máte výhled na ty nejkrásnější modravé pouště, jste obklopeni kanóny a střelnými zbraněmi a když už dorazíte na souš, buď pekelně drahý poklad hledáte anebo ho jdete prodat, abyste si mohli koupit nějaký nový šmuk pro svoji milovanou dřevěnou družku. A ačkoliv zní tenhle pirátký život strašně lákavě, v karetní hře Pirates Outlaws z něj nezažijete vůbec nic. A přesto je to, možná překvapivě, skvělá hra.

VHODNÉ I PRO NEKARETNÍ HRÁČE

Karetní hry samozřejmě nejsou pro každého, ale pokud jste nějakou chtěli poprvé zkusit, bude pro vás Pirates Outlaws to pravé ořechové. V roli nepojmenovaného piráta budete brázdit mezi jednotlivými ostrovy a bojovat s ostatními krvežíznivými piráty, ve snaze doplout až k finálnímu ostrovu, na kterém čeká obávaný boss, kterého samozřejmě máte v plánu zbít do němoty, svázat, přehodit přes bok lodě a usednout na jeho místo.

Jinými slovy pokaždé, když začnete hru, objevíte se na spodní části mapy, prohlédnete si, jaké cesty můžete zvolit a která z nich bude nejvýhodnější, a následně už jen budete jezdit od ostrova k ostrovu. Na obyčejných kopcích písku na vás vždy číhá posádka nepřátelské lodi, která vám nabídne příjemný karetní souboj – o tom více až později. Ale také na mapě můžete potkat hospody, ve kterých lze doplnit zdraví vašemu pirátovy, vaší lodi anebo prodat své karty či artefakty. Artefakty jsou nejrůznější předměty, co vám dávají stálé výhody.

Také můžete narazit na tržiště, ve kterém lze koupit nové karty, artefakty anebo si už vlastněné karty vylepšit. Tržiště a hospody jsou přitom jediná místa, kde budete potřebovat zlaťáky vydělané ze soubojů, ale jelikož je všechno drahé jako čert, je opravdu důležité si plánovat cestu po světové mapě a vědět, kdy máte a kdy nemáte šetřit.

JE LIBO ZAHRÁT SI KOSTKY?

V neposlední řadě vás na mapě můžou zaskočit nejrůznější akce. Ať už se jedná a cizí loď, kterou přepadnete, sledování záhadných stop na ostrově, nakrmení či okradení hladové ženy anebo třeba hraní kostek se svojí posádkou, stojí za to takovéto akce využívat, protože z nich často získáte pár zlaťáků anebo třeba nové karty, pokud Vás tedy zrovna hladová šelma nepřipraví o pár životů.

Jo a vodní víry tu jsou taky věc, v podstatě teleporty. Vcucnout na jedné straně a vyplivnout na druhé.

~zkraťte si cestu domů~

KAŽDOU HRU ZAČÍNÁTE OD NULY

Každopádně, Pirates Outlaws je karetní hra a tak naprostou většinu času budete kout pikle jakými kartami prásknout nepřátelův obličej, aby to co nejlépe mlasklo.

Na výběr k hraní máte víc než dost různých postav, které mají jedinečné vlastnosti a díky tomu si vás hra udrží po dlouhou dobu. Ze začátku každé hry máte 10 karet ikonických pro danou postavu a průběžným bojováním a prozkoumáváním světa získáváte nové.

Samotné karetní souboje jsou ale v podstatě méně strategické, než je klasické UNO. Na útoky na dálku potřebujete náboje, zatímco na ty na blízko nic. Každé kolo dostanete pět karet ze svého balíčku a je jen na vás, jak je využijete, ale rovnou říkám že žádné strategie v této hře nejsou možné, protože je založená spíše na štěstí než schopnosti plánovat. To samozřejmě není vyloženě problém, ale zvládne to odradit dost karetních hráčů.

"KARETNÍ SOUBOJE MÉNĚ STRATEGICKÉ NEŽ UNO"

Největším problémem ale zůstává možnost mít pouze jeden aktivní buff nebo debuff. Často se stává, že si nastavíte buff, ale hned na začátku dalšího kola vám ho nepřítel přepíše na debuff a nechá své dva pomocníky, aby vám pěkně zmalovali fasádu. Samozřejmě, dát toto omezení pryč by mohlo být ve výsledku nefér, ale jelikož je tu, tak je zase většina těchto karet s vylepšením zbytečná.

Sečteno a podtrženo pokud hledáte jednoduchou karetní hru, která vám má nabídnout desítky hodin zábavy, a nevadí vám že je souboj založen více na štěstí než na strategii, je Pirates Outlaws přesně ta výletní loď, na kterou byste měli nasednout. Jen tedy doporučuji více mobilní verzi hry, protože ta stojí přibližně jedno euro zatímco ta počítačová necelých 17. Což je slovy Thanose perfektně vyváženo, tak jak by mělo být vyváženo vše. Za tým Indiana si hra odnáší 9 bodů z 10.