Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké by to bylo vybudovat kolonii na hřbetu obří želvy? Že ne? Vývojáři ze Stray Fawn Studio ano! Připravili si tedy pro hráče budovatelskou strategii The Wandering Village.

Ve hře nejde jen o to postavit fungující osadu, ale především také myslet na budoucnost. Stavět musíme domky pro obyvatele, kteří ale potřebují jíst, takže je potřeba vybudovat nějaké farmy. Ty ale stojí materiál, a tak je třeba pokácet pár stromů, jež rostou na hřbetu Onbu – tak se totiž obří želvák jmenuje. Protože je svět zamořený jakousi toxickou látkou, je nutnost mít zase doktora a ten potřebuje pro své lektvary zase bylinkáře.

Zkrátka jedna věc potřebuje další věc a tak dále. Vaši nerozhodnost co postavit celkem krotí i omezený strom výzkumu. Prioritou je samozřejmě váš lid, ale je důležité myslet taky na Onbu. Je to totiž onen želvák, který putuje napříč světem a doslova nese na hřbetu tíhu vašich rozhodnutí.

Je potřeba tedy dobře promýšlet každý další krok. V úvodu samozřejmě postavíte základní budovy. Jak čas plyne, tak ale budete na vážkách, zda vybudovat další chýše nebo budovu, jež Onbu zlepší náladu. Není to totiž jen „nosič“, ale také živá bytost, která může mít lepší i horší dny, a také a spoustu nemocí. Ty mohou chytit i vesničané, jak ze zmiňované toxicity, tak i tím, že do své kolonie přiberete tuláky, které na cestě potkáte.

Všechno to zní hezky a celá myšlenka dává smysl. Hra ale trpí absencí obsahu. Na jeden či dva večery vás zabaví, malebná grafika uchvátí a soundtrack vám celý zážitek mile zpříjemní. Na dlouhé chvíle to však stejně jako tato recenze není. Přesto si The Wandering Village užijete, a proto si odnáší osm bodů z deseti.