Různé hry využívají všemožné zajímavé periferie. Některé jsou povinné a některé jen doporučené pro lepší zážitek. Rush VR je pro mě v tomhle ohledu výjimečný titul, protože jako vhodnou periferií vám doporučím kýbl v dostatečné blízkosti. Wingsuit ve VR je totiž zážitek ne-úplně vhodný pro slabší žaludky.

Jak je to s ovládáním?

Co se VR a nevolnosti týká, jsem na tom celkem dobře. Rush VR mě ale děsil už od prvního pohledu na gameplay. A mé obavy se bohužel částečně potvrdily. Když se totiž řítíte vzduchem a váš pohyb ovládáte roztaženýma rukama s motion controlery, může se stát že nečekanější pohyb způsobí velmi nepříjemnou závrať. Dost nešikovné je také to, že pokud narazíte, prostě se zastavíte na místě a to zaručeně dokáže obrátit žaludek.

Z hlediska ovládání je naštěstí možné používat pohyby hlavou. To už není tak divoké a k žaludku o dost šetrnější, ale - už si nemůžete hrát na letadlo. Až na tu nešetrnost k žaludku je totiž ovládání motion controlery docela zábavné. Navíc je o něco přesnější a to se rozhodně hodí, protože přesnost po vás vyžaduje mechanika boostu. Boost si nabíjíte tak, že letíte blízko zemi nebo stěn. Abyste se umístili na předních pozicích, musíte tak trochu riskovat.

Rozmanitost nestačí

Prohánět se takhle můžete ve čtyřech lokacích. Tratí je tu spousta, ale to jsou jen různé trasy v těch stejných lokacích. A bohužel často vedou i těmi stejnými místy, takže skutečná rozmanitost je docela malá a lokace se tak docela rychle okoukají.

No a tomu, že se okoukají ještě nasadí korunu docela dost podprůměrná grafika. Jasně, chápu že se jedná o PSVR, takže PS4 musí vytlačit vysoká fps, ale i tak mi tohle přijde stěží použitelné pro mobilní hru. Zasněžené Alpy vypadají ještě jakž-takž, ale koruny stromů v pralese vypadají - no rozhodně ne jako koruny stromů.

Plnohodnotný titul? Pravděpodobně ne...

Další věc, která se velmi podobá mobilní hře je celková struktura, kdy v úrovních získáváte podle umístění body, pomocí kterých si odemykáte další trasy. Trasy, které si v závodech odemknete pak můžete hrát na čas, nebo na high-score. A od pocitu hraní mobilní hry vám nepomůže ani neskutečně generický soundtrack. Možnou poslední záchranou by se mohl stát multiplayer - musel by ho ale někdo hrát...

Rush VR je svojí strukturou prostě mobilní hra jenom zaobalená do VR balíku. Pokud to váš žaludek zvládne, tak se na chvíli zabavíte, ale o nějak výjimečný zážitek se nejedná. Víc než 4/10 se tedy Rush VR nedočká.