Že by vyšla nová hra ze světa Might and Magic a vás by její oznámení minulo, nebo jen Ubisoft překvapuje hráče a v tichosti vydává další díl této oblíbené série. Tak trochu od obojího, ale klid ještě nevytahujte peněženky z kapsy. Ubisoft se totiž rozhodl držet trendů a připravit si pro nás svojí verzi autobattleru a známou značkou se snaží především zaujmout a přilákat hráče. Pokud tak netrpělivě očekáváte novinky z univerza Might and Magic, tento titul vám je určitě nepřinese. Zůstává však otázkou, zdali Chess Royale může uspět alespoň na poli autobattlerů.

Ve své podstatě je Might and Magic: Chess Royale tradičním autobattlerem, postaveným na základech, které můžete znát z populárního Auto Chess či Dota Underlords. Před sebou máte hrací plochu, vzdáleně připomínající šachovnici, na kterou vkládáte vybrané jednotky. Ty pak v chaotické vřavě samovolně válčí a na průběh boje už nemáte žádný vliv. Každá jednotka má své vlastní statistiky, speciální dovednosti, ale především rasu a povolání. Kombinací stejných typů jednotek, můžete získat nemalé bonusy, které pak značně ovlivňují výsledek každého boje. Jednotky nakupujete v obchodě za mince získané po každém jednotlivém střetu. Je však hodně na štěstí, jestli vám obchod bude nabízet zrovna takové válečníky, které potřebujete. Nejdůležitější totiž je, nakupovat stejné postavy. Pokud se vám totiž podaří nasbírat tři, promění se v silnější a odolnější verzi.

Tyto herní mechaniky už ale nejsou nijak originální a historie prokázala, že hráče baví. Ubisoft však do své hry přinesl i několik osobitých prvků. Ten první se skrývá již v názvu. Kromě autobattleru se jedná také o druh battle royalu. Do jedné hry vstupuje 100 hráčů a vítězem zůstane jen jeden. Stačí tak jen třikrát prohrát a ze hry jste vyřazeni. Všechno jde hrozně rychle a na zvolení taktiky je opravdu málo času. Díky tomu jedna hra trvá maximálně 15 minut, a to je u těchto automatických šachů nezvyklé. U konkurenčních titulů v celém zápase strávíte okolo 40 minut, a to pro hry, primárně zaměřené na mobilní trh nemusí být vždy optimální. Krátká herní doba však upírá hře, to co je na autobattleru to nejzábavnější. Je jen velice málo času na strategii a dlouhodobé plánování. Mnohem více než na taktice záleží na tom co vám “padá” a tak je výsledek každé hry jedna velká loterie. Na šetření peněz do pozdější fáze není čas a tak vše utrácíte v obchodě a doufáte že vám štěstěna bude přát. Pokud ne a k dispozici budou jen jednotky, které jste si zrovna nevybrali, moc daleko nedojdete. A nedej bože, když vám náhodný výběr soupeřů pošle hned ze začátku někoho mnohem šťastnějšího, než jste vy.

Druhou novinkou je magie. Kromě jednotek a zkušeností můžete investovat i do čar a kouzel. Každou hru máte na výběr ze 6. magických efektů, ovlivňující boj. Ty jsou ještě rozděleny dle síly a navíc se každých 24 hodin mění. Ačkoliv se jedná o zajímavý způsob jak ozvláštnit hru, většinou se mi vyplatilo investovat do vylepšení armády a tak jsem postupem času přestal kouzla úplně používat

Po grafické stránce hra nevypadá vůbec špatně a hlavně na herní šachovnici je radost pohledět. Celé herní hřiště mi příjde podobně stylizované jako to v Hearthstone, chybí už jen některé ty interaktivní prvky. Stejné péče se už ale nedostalo designu jednotlivých postaviček. Tento výběr jednotek ze známé série vás možná potěší jako herní nostalgiky, jejich design už ale není nic nad čím bychom se mohli rozplývat. Jednotky vypadají poněkud tuctově a vylepšení většinou přinese pouhou změnu barvy, či blikající přeliv. Oproti konkurenci je to prostě nuda. Ani hudební doprovod mě nikterak nepřesvědčil, spíš naopak jsem byl nucený vytáhnout sluchátka a využít alternativní způsoby hudební kulisy. Především melodie v hlavním menu jistojistě vyhnala veškerou havěť z mého pokoje.

Might and Magic: Chess Royale přináší především zrychlenou verzi autobattlerů, což je něco, co na mobilních telefonech chybělo a své publikum si určitě najde. Bohužel tento nápad se nikdy nevyrovná původní myšlence Auto Chessu a tak zabaví především ty, kteří nechtějí trávit čas u dlouhých zápasů. Naštěstí titul vychází ve formě free-to-play a tak si ho může vyzkoušet každý z vás na mobilech, ale i na PC. Za tým Indiana si Might and Magic: Chess Royale odnáší doporučení na 5 bodů z 10.