Profesor a detektiv Layton už má pár případů za sebou, a tak je čas předat řemeslo jeho jediné dceři Katrielle, která odmalička poslouchala tatínkovy detektivní příběhy před spaním. Váš první případ? Do kanceláře vám nakráčel mluvící pes s tím, že si nic nepamatuje.

Layton’s Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires’ Conspiracy je již osmá hlavní hra v sérii Profesora Laytona. Jedná se o detektivní adventuru, ve které plníte různé hádanky a řešíte případy co přijdou do vaší agentury. Katrielle je v tomto nováček, a v tomto díle budete moct prožít její první detektivní případy.

Herní jádro spočívá ve střídání pár minut pěkně zpracovaných cutscén s vtipnými dialogy, poté navigování kurzorem po scéně pro nalezení stop nebo vyslýchání podezřelých. Poté si vždy nějaká z postav magicky vymyslí důvod k tomu proč teď zrovna musíme luštit hádanku, a po hádance nebo dvou opět přichází cutscéna či vyslýchání. Toto jádro bylo stejné i v předchozích Layton hrách, zde ale upadá kvůli jeho uplatnění. V jakékoliv předchozí hře šlo spíše o řešení jednoho případu a všechny aktivity k němu směřovaly. Zde jakožto začínající Katrielle k vám přichází menší, vzájemně irelevantní případy. Každý z případů zabere asi hodinu.

Každý den si můžete stáhnout daily puzzle, takže i kdybyste měli hru dohranou skrz na skrz, každý den na vás čeká malá hádanka. Katrielle je také narozdíl od svého tatínka v šatníku jako doma, a tak máte k dispozici přes 50 outfitů, které si můžete zakoupit za herní měnu získanou prohledáváním scén.

Katrielle and the Millionaires’ Conspiracy poprvé vyšla v roce 2017 na mobily a zanedlouho potom i na Nintendo 3DS. Bohužel je to z hlediska obtížnosti i celkového dojmu znát. Poprvé v sérii se jedná o hru, která byla prvně vyslána na mobilní telefony. Hádanky jsou méně k zamyšlení, mají blíže ke hrám typu “spoj 3”. Najdou se mezi těmi stovkami hádanek i nějaké opravdu zapeklité, ale rozhodně to není úroveň předchozích dílů. I již zmíněné hodinové segmenty detektivních případů namísto jednoho celistvého dobrodružství dokazuje, že mělo jít spíše o hru, kterou si můžete na mobilech kdykoliv vytáhnout a klidně zapomenout předchozí děj.

Tento Switch port je takřka 1:1 konverze z Nintendo 3DS, ale modely i cutscény samozřejmě navýšily na kvalitě. Co se týče ovládání, můžete používat Nintendo Switch dotykově, a hra se bude chovat jako na 3DS. Můžete ale používat i klasicky páčky, což mi ale často přišlo spíše otravné a proti původnímu návrhu hry. Navíc mnoho hádanek vyžaduje hromady drag ‘n’ drop operací, takže na páčky jsem se asi po první hodině vykašlal. Kromě vizuálního upgradu Nintendo Switch verze také dostane veškerá placená DLC z 3DS verze zdarma, což znamená desítky nových outfitů pro Katrielle. Taktéž přibylo asi 40 nových hádanek, které jsou rozeseté po scénách a můžete na ně narazit klikáním na zdánlivě nenápadné předměty.

Grafika i hudba jdou krásně pospolu, a tvoří další malebný díl v sérii, který jakožto jediný vydaný na Nintendo Switch vypadá ze všech nejlépe.

Celá detektivní adventura mi zabrala zhruba 12 hodin. Byla to osvěžující hra, která ale co se týče hádanek nic nového do série nepřínáší. Měla ovšem na starosti uvítat do série novou hlavní postavu i do budoucna, a tak se jí to dá trochu odpustit. Za tým Indiana si hra odnáší 8 z 10.