Recenze · Groundhog Day: Like Father Like Son · v neděli 3. 5. 2020 18:32
Groundhog Day: Like Father Like Son navazuje na stejnojmenný film
Jste Phil Connors Jr. a jste zaseknutí v časové smyčce, díky které prožíváte jeden a ten samý den. Pořád dokola. Nepřipomíná vám to náhodou nějaký film? Na Hromnice o den více? Tak přesně tohle je pokračování, které navazuje na film z roku 1993. Pro ty, co neviděli, doporučuji zhlédnout. Ale o filmu dneska řeč nebude, od toho je tu Nerdfix. V tomto případě se skutečně jedná o hru, která vyšla mimo jiné i pro PlayStation VR.
OPĚT TA ČASOVÁ SMYČKA
Váš otec si před lety prožil úplně tu samou časovou smyčku. Teď vy, jako vlogger, tedy Phill Connors junior, se vracíte do svého rodného města v Pensylvánii, kde se právě oslavuje brzký příchod jara… víte ne… taková ta věc, kde celý národ sleduje sviště Philla, který vykonává svoji meteorologickou předpověď právě o příchodu jara.
Vaším hlavním úkolem bude dostat se z časové smyčky, a kromě toho budete řešit hádanky a různé skládačky, upravovat svoje osobní vztahy s místními a když se něco nepovede, tak se o to pokusíte další den znovu. Jen už budete vědět, jak to!
VYUŽITÍ VR HEADSETU NA MAX
Zpracování hry pro VR je řešené takřka dokonale. Nabídne docela velkou volnost v pohybu okolo sebe. Spoustu předmětů lze uchopit do ruky, dokonce lze i malovat tužkou na papír, anebo můžete roztřískat nádobí a rozházet jídlo po kuchyni. To je prostě boží pocit!
Po scéně se pohybujete pomocí teleportace. Díky ní se vám nabídne možnost interakce s nejen s postavami ale i s předměty. Všichni kolem vás mají nějaký problém a když je učiníte nějakým skutkem nebo přátelským gestem spokojenými, otevře se další možnost interakce nebo nový dialog, který vede k pokračování příběhu.
Jestli vás napadlo, že tím samým, co už jednou uděláte, si stejně budete muset jako hráč následující den projít znovu, tak to samozřejmě ne. Vyřešení zápletky už hra jednoduše přeskočí a budete se vracet pouze k tomu, co jste minule podělali nebo vás hra rovnou posune dále, takže se neděste, když vidíte na videu, že se pořád zvedám ze stejné postele. Tam zkrátka začíná každý „nový“ den.
Občas se ale projevil problém s ovládáním, protože jak mnozí jistě víte, s PlayStation VR jste společně s Move ovladači v prostoru identifikováni za pomocí kamery, která sleduje světlo vyzařované z controllerů. No a když se k ní ve hře otočíte zády, přestanou vám fungovat ruce. Ano, ve hře je to samozřejmě řešeno tím, že se prostě otočíte pomocí tlačítka na ovladači, ale trvá, než si na to zvyknete.
Jsou tu i nějaké mini-hry. Opravovat kávovar se učíte právě za pomoci ji. Mám však pocit, že tam byly vloženy násilím, aby se hra vyplnila i nějakou zábavnější složkou než klikání na dialogy. Nejsou zas až tak úplně špatně zpracované, ale rozhodně jsou zdlouhavé.
Groundhog Day je velmi povedená adventura, která váš zabaví na cca 8 hodin. Fanoušky stejnojmenného filmu jeho pokračování jistě nadchne. Pokud bych do toho mohl vývojářům kecat, dal bych přednost trochu jinému stylu grafiky. Sečteno, podtrženo, 7 bodů z 10 je mé finální rozhodnutí.
Verdikt
Groundhog Day je velmi povedená adventura, která váš zabaví na cca 8 hodin. Fanoušky stejnojmenného filmu jeho pokračování jistě nadchne. Pokud bych do toho mohl vývojářům kecat, dal bych přednost trochu jinému stylu grafiky.
- Volnost v pohybu a interakce s předměty
- VR headset je využit naplno
- Humor
- Některé mini-hry jsou zdlouhavé
- Zvolil bych jiný styl grafiky
- Otravně dlouhé dialogy