Gift of Parthax je akční 2D pixelartovka ze světa snílků o čárách a kouzlech. Neboli z mého světa, a proto musím hned ze začátku říct, že až na momenty, kdy mi lehce cuchala nervy, jsem si ji vysloveně užíval.

Po spuštění se dozvíte úvodní informace k nepříliš promyšlenému příběhu, který je natolik neobsáhlý, že více ve zkratce než vypravěč, bych ho ani já nepřeříkal. Ocitáte se totiž v zemi Duredyll, kde je používání magie zakázáno. Vaše jméno je Arif a se svým kolegou Veleusem jste byli odchyceni při pokusu o útěk ze země a vrhnuti do vězení. Veleus byl jednoho dne převezen do sousedního království, kde byl odsouzen k boji na život a na smrt v Grand Koloseu Atixa. V zápase si vedl slušně, avšak ne na dlouho a po tvrdé porážce byl jeho život v kritickém ohrožení. Mezitím Arif, vaše postava, vysedávala stále ve vězení, tedy až do momentu, kdy se k němu donesly zprávy o přítelově zdraví. V tu chvíli povolal zbytky své nastřádané moci a uprchl ze žaláře a okamžitě se vydal na cestu za svým přítelem do Kolosea, kde se usmyslel dostat se na první příčku šampionů, aby obdržel Dar Parthaxův, jedinou naději na spásu jeho přítele Veleuse!

To zní docela epicky, že? Bohužel, jak vidíte, prakticky nic z tohoto příběhu si ve hře neužijete jiným způsobem než koukáním na stránky úvodní knížky. Váš zásah do příběhu totiž začíná až v momentě, kdy Artif bojuje v aréně s lokálními nepřáteli a bossi. A to je vlastně celá hra, boj, boj, boj, pak si skočíte do obchodu pro pár lektvarů a další boj, boj a boj. Víc lokací než Arénu a její v uvozovkách „předmístnost“ kde se taky nachází obchod, knihovna a pokoj s vaším zřejmě o život bojujícím přítelem Veleusem, zde nenajdete. Jo podle těch zelenejch bublinek, co mu jdou od obličeje mu bude asi fakt zle…

Obchod je naprosto identický jako ten, co na vás čeká pokaždé když vyjdete z arény jako vítěz. Čili tahle místnost je zde zřejmě pro hráče, co by si zapomněli něco koupit po souboji. Hned vedle se nachází knihovna, která vám kromě knihy levitující uprostřed nenabídne vlastně nic. A co že vlastně ta kouzelná kniha dělá? To samé, co knížka vpravo dole od vašich kouzel či možnost „Spells“ po stisknutí escapu. Vybíráte si zde kouzla a runy do dalšího souboje neboli tahle místnost je ale totálně naprosto k ničemu.

Ve výsledku to však na účelů hry vůbec nic nemění! Proti hrnoucím se masám nepřátel to chce vždy najít určitou strategii. Monstra nejsou vůbec hloupá, natož slabá, a tak budete muset neustále dokola vymýšlet nové taktiky. Systém arény je velmi jednoduchý. Skládá se z pěti období, z nichž každé obsahuje pět kol v aréně, a to poslední včetně bosse! Za každé úspěšně zdolané kolo se naučíte nové kouzlo! Těch můžete v bitvách vždy využít až pět! Čtyři normální relativně jednoduchá, avšak velmi účinná, a jedno ultimátní, které si většinou snažíte schovat až do momentu, kdy by vám mohlo zachránit zadek, jelikož obvykle doslova smaže všechny nepřítele z povrchu arény! A teď ta nejvíce zábavná část! Mezi čarováním v aréně si můžete odskočit do obchodu, který kromě lektvarů many a zdraví nabízí hlavně hromadu magických run na vylepšení vašich kouzel. Každá má naprosto rozdílný efekt a vzhledem k tomu že ke každému druhu kouzla se dají přiřadit až čtyři runy, vzniká nám opravdu velká škála různorodých kouzel a taktik. A můžu říct že právě u tohohle mixování možností jsem strávil spoustu času a pěkných chvil.

Runám je však nutno vytknout, že jejich aktivace při sesílání kouzla závisí na procentuální šanci, která je ve většině případů opravdu malá a fungují teda spíše jako náhodná bonusy, na které ale nesmíte spoléhat. Navíc na základě vašich rozhodnutí na konci každého období se můžete dostat k jednomu ze čtyř různých ukončení hry. A kdyby se vám náhodou nelíbilo, můžete hru prostě odehrát celou od znovu! Otázka zní, jestli se vám do toho bude napodruhé chtít. Bojování má sice svoje kouzlo a vaši pozornost si určitě vyslouží, ale poměr stereotypnosti vůči požitku z hraní bohužel převažuje a krom toho obtížnost bossů od podzimní kapitoly výrazně stoupne.

Proto jsem měl i já několikrát během hraní chuť vytrhat si vlasy z hlavy. Abyste totiž získali na síle a dostali se konečně přes kolo kde jste se zasekli, musíte se vracet do arén, které jste už navštívili a jejich znovu odehráním nasbírat znalosti. Aby vám však přidaly na maně či síle poškození, musíte jich odehrát znovu dokola opravdu spoustu a když jsem šel podzimní kapitolu během jedné hodiny asi tak po třicáté, začínal jsem se bohužel seriózně nudit.

Dnes si od nás Gift of Parthax odnese průměrných pět bodů z deseti. V jednoduchosti je přece jen určitá krása.

A co vy? Máte v plánu stát se mistrem arény? Parthaxův dar čeká, třeba, právě na vás!