Škola čar a kouzel? Několik studentských kolejí? Cestování v čase? Ať už to zní sebevíc povědomě - Ne, nejedná se o nového Harryho Pottera. Vydejte se na taktické dobrodružství v novém dílu série Fire Emblem!

Fire Emblem: Three Houses je tahové RPG od Intelligent Systems, a je již 16. dílem v sérii. Na Nintendo Switch jsme se sice už dočkali dílu Warriors, ale ten byl napůl 3DS titul. Tentokrát se jedná o čirou exkluzivitu pro Switch.

Hned po krátkém a stručném úvodu do příběhu jste vhozeni do prvního boje. Z minulé zkušenosti s Fire Emblem sérií jsem čekal, že mě čeká nesmírně dlouhý první souboj, kde si vyslechnu veškerá pravidla, a kdykoliv pohnu postavou, bude následovat další průpovídka o taktice. Opak se stal pravdou, a tento tutorial i zbytek celé hry nabral příjemné tempo, které se nikdy nezpomalilo.

Ocitáte se v roli nového profesora, který má na starosti jednu ze tří studentských kolejí. Výběr je na vás, a vaše volba ovlivní děj celé hry. Pro naprosté pochopení a dosazení příběhu je nejlepší dohrát hru za všechny tři koleje, ale není to nutné.

Průběh herním měsícem je prokládán různými aktivitami, které jsou vždy znázorněny v kalendáři. Ve všední dny učíte studenty jak bojovat, taktizovat nebo třeba kouzlit. V některé dny může mít někdo narozeniny, a tak ho můžete pozvat na čajový dýchánek a více se poznat, což zvýší jejich motivaci se učit. O víkendech se můžete volně pohybovat po univerzitě, mluvit s profesory i studenty. Verbovat nové studenty do vašeho týmu. Vařit, rybařit, zahradničit, bojovat v aréně… je toho zkrátka nespočet. Díky všem těmto aktivitám můžete buďto sobě nebo studentům zvyšovat motivaci, nebo rovnou jejich dovednosti v boji.

Nejlepší na tom je, že všechny vyjmenované aktivity na univerzitě jsou dobrovolné, a dají se přeskočit. A co se týče učení, tam můžete jedním tlačítkem přikázat automatickou výuku, která sama určí, co by se měli studenti učit. Mezi touto volností na univerzitě, výukou vašich studentů a slavením narozenin se konečně dějí ty bitvy o kterých tato celá hra je. Doprovází je tajemný příběh s několika zvraty v moc pěkných cutscénách. Zasazení bitev, i druhy nepřátel byly různé, a někdy mě zaskočilo, co na mě nepřítel zrovna vybalil. Boj se třeba může spustit s mlhou války, takže vidíte jen tam, kde máte jednotky. Nebo se třeba objeví obrovské monstrum co zabírá 4 políčka, a jedním útokem zamrazí 5 špatně postavených studentů v řadě. Musel jsem si čím dál více dávat pozor, protože obtížnost pomalu a jistě stoupala.

Když mluvíme o obtížnosti, jsou ve hře 2 zásadní volby. První je, jakou obecnou obtížnost vlastně chcete. A to buďto lehkou, nebo těžkou. Jedná se pouze o náročnost nepřátel a rychlost levelování. Pokud si zvolíte těžkou obtížnost, máte možnost později klesnout na lehkou. Opačně to bohužel nejde. Pak je tu ještě důležitá volba, zda chcete classic nebo casual mód. Pokud vám v bitvě zemře student, v classic módu je už nadobro mrtvý. V casual je oživen po úspěšném boji.

Co se týče hudební stránky, při bitvách i při průchodu univerzitou hrají krásné skladby, bohužel je jich málo, a začnou být po pár hodinách repetetivní. Všechny postavy jsou dabované jak v angličtině, tak v japonštině.

Po celou dobu hraní mě provázel skvělý a napínavý příběh, krásné vizuály, a příjemná hudba. Aktivity se často střídaly, a vždy jsem se cítil že za ně dostávám dostatek odměn. Fire Emblem: Three Houses je ohromně povedený díl v sérii, a zabaví vás na desítky a desítky hodin. Za tým Indiana si hra odnáší 9 z 10.