Svět virtuálních her nám už několik let slibuje ty nejlepší a nejvěrohodnější zážitky, snaží se nám ukázat, jaké pozoruhodnosti můžeme vidět, ovšem málokterý z nich se skutečně dočkal svého úspěchu. Ale právě český Beat Saber, který se nesnaží s nikým porovnávat, vám jako jeden z mála titulů nabídne takový zážitek jako žádná jiná hra. Zapomeňte na rozlehlý svět. Zapomeňte na hloubavý příběh. Beat Saber se rozhodl propojit hratelné prvky se světem hudby, což dohromady vytváří originální zážitek a na míru šitou hratelnost pro téměř kohokoli, který si vychutnáte na všech virtuálních platformách.

A přitom princip hry je naprosto jednoduchý. Beat Saber vám do rukou svěří dva světelné meče, jeden červený a jeden modrý, do uší vám pustí chytlavou hudbu, proti vám pošle hromadu pohybujících se bloků a uloží vám jeden jediný úkol: ve správným moment a v daném směru zasáhnout všechny bloky do rytmu hudby. To je prakticky celá definice Beat Saberu. Ovšem právě v jádru jednoduchá hratelnost svou originální nápaditostí dokáže vytvořit něco, co můžeme skutečně nazvat virtuálním zážitkem. Samotné levely jsou přizpůsobeny všem obtížnostem a všechny zabaví svým chytrým a promyšleným rozpoložením. Písničky jsou skutečně chytlavé a jejich nevšední rytmus ve spojitosti s hratelností si oblíbíte velmi rychle.

Skladeb není moc, zábavy však ano

Je pravda, že skladeb se ve hře nevyskytuje moc, i přestože vám jich PlayStation VR nabídne o trochu více než jiné platformy, ale stejně velmi brzy pojedete ty samé skladby dokola, ale právě různé obtížnosti, rozdílné módy, ve kterém si například zahrajete pouze s jedním mečem, ale také modifikátory hratelnosti jako zpomalování či zrychlování písně, mizející šipky udávající směr či nulová tolerance chyb udržují hratelnost svěží a neustále zábavnou. PlayStation verze vám navíc nabídne ještě něco, co ocení spíše úplní nováčci, a tím je kampaň.

Od těch nejjednodušších úrovní můžete vystoupat až k těm, které sotva kdo pokoří. Vizuální zpracování hry je také moc pěkné a samo o sobě vám nebude činit téměř žádné problémy. Prostředí je příjemné pro oči, minimální nutnost pohybu nezpůsobuje kinetózu a ve hře tak můžete strávit klidně hodiny v kuse bez zvláštních problémů. To zajišťuje i technická stránka hry, která je obecně na velmi dobré úrovni, na druhou stranu je pravda, že úroveň PlayStation VR se asi nikdy nevyrovná například HTC Vive. Může se vám tak stát, že kamera bude špatně snímat ovladače, což způsobuje, že vás meče přestanou poslouchat a začnou přeskakovat na úplně jiné místo, než si přejete. Naštěstí to není nic vyloženě častého a vše také záleží na správném nastavení a pozici kamery.

Beat Saber tak i přesto dokazuje, že jiný přístup k virtuálnímu světu se vyplatí a dokáže vám tak nabídnout hodiny zábavy, která vás jen tak neomrzí a nám tak nezbývá nic jiného než mu udělit tu krásnou desítku.