Age of Wonders: Planetfall je dalším dílem z dlouholeté série Age of Wonders. I přestože se žádným zásadním způsobem neliší od jiných tahových strategií, zajímavě iteruje na již zažitý žánr a poskytuje zážitek, který stojí za vyzkoušení. Alespoň tedy pro fanoušky žánru, kteří budou ochotni přehlédnout pro nováčky velice frustrující chyby.

Mapy Planetfallu jsou klasicky rozděleny na políčka ve tvaru hexagonů, na které můžete umisťovat svoje jednotky a klidně je i seskupovat do armád. Na rozdíl od například Civilizace se zde se soupeři neperete o jednotlivé přírodní zdroje. Namísto toho pomocí měst zabíráte velké území, ze kterého následně získáváte příjem.

Může se tak zdát, že Age of Wonders je jakási zjednodušená tahová strategie. Opak je však pravdou. Planetfall se totiž zaměřuje na souboje, které vám dovolí spravovat až do nejmenšího detailu. Po střetu dvou soupeřících jednotek nebo armád vás totiž hra vhodí na bitevní pole, kde můžete dávat rozkazy každé své jednotce a starat se o to kdy zaútočí, kam se přesune nebo jaké schopnosti použije. Tyto bitvy však mohou být opravdu zdlouhavé. Hra vám ale naštěstí nabízí možnost je přeskočit a nechat výsledek rozsoudit počítač.

V Planetfallu můžete hrát za jednu z několika civilizací, každá má své výhody a nevýhody a také speciální jednotky. Aby měl vaši armádu, kdo vést vytvoříte si také velitele, který je jakousi speciální jednotkou, které můžete v průběhu hry zvyšovat statistiky a vybavit ji zbraněmi nebo jinými věcmi. Později si můžete velitelů najmout více, takže se nemusíte bát, že byste byli bez velitele, pokud o něj v bitvě přijdete.

Jestli byste raději více mírumilovný přístup, můžete s ostatními civilizacemi i vyjednávat a uzavírat přátelství. Diplomatický přístup však funguje velmi podivně a soupeři si na vás často změní názor během jednoho tahu a bez jakéhokoliv pádného důvodu.

Největší vadou titulu je bohužel přehlednost grafického rozhraní. Hra je přeplněna hromadami malého textu a důležité informace jsou často pohřbeny pod velkým množstvím zbytečných obrazovek. Obrovské množství textu uškodilo i tutoriálu, který je obzvlášť v takovéto hře opravdu důležitý. Kvůli dlouhým vysvětlivkám a návodům ho však víceméně proskáčete ve snaze dostat se už konečně ke hře.

Age of Wonders: Planetfall tak vystupuje z řady především svým bitevním systémem. Pro nováčky je bohužel kvůli špatnému tutoriálu a nepřehlednému UI poněkud špatně přístupný a i pro zkušené hráče budou tyto chyby otravné. Na druhou stranu nabízí hra opravdu spoustu hodin zábavy a, díky velkému množství civilizací, obrovské množství obsahu. Jestli se tak dokážete prokousat přes zmíněné chyby, hra rozhodně za vyzkoušení stojí a odnáší si od nás slušných 7 bodů z 10.