TotalBiscuit, občianskym menom John Peter Bain, sa narodil 8. júla 1984 v anglickom meste Spennymoor. Vyštudoval právo, no už počas štúdia moderoval reláciu o heavy metale v študentskom rádiu. Neskôr založil vlastné rádio, ktoré sa venovalo hre World of Warcraft. Za túto prácu si získal uznanie u samotného Blizzardu. Bol pozvaný na BlizzCon 2005 ako moderátor. Tu stretol svoju budúcu manželku Gennu. Neskôr založil web cynicalbrit.com, kde sa venoval širšiemu hernému obsahu.

Počas krízy v roku 2010 prišiel o prácu finančného poradcu. Rozhodol sa teda natáčať videá o práve vydanej beta verzií WoW: Cataclysm dúfajúc, že sa mu s pomocou YouTube monetizácie podarí zarobiť. Jeho popularita v rámci internetovej komunity začala stúpať, čo neskôr viedlo k spolupráci so sieťou video herných kanálov The Game Station (dnes známe pod menom Polaris), v rámci ktorého moderoval aj ich Game Station Podcast.

Medzi jeho najznámejšie publicistické práce patrí séria videí „WTF is...“, v rámci ktorej uvádzal prvé dojmy z hrania video herných titulov. Will Porter z Eurogameru sa o ňom vyjadril ako o „šampiónovi nezávislého hrania“ a jeho popularitu pripisoval Bainovmu špecifickému hlasu, z ktorého sálala autorita.

Posledné štyri roky svojho života bojoval s rakovinou. Pred mesiacom, keď bolo jasné, že tento boj nevyhrá, sa rozhodol ukončiť svoje pôsobenie na internete. Plánoval však pokračovať v streamovaní hier spolu so svojou manželkou Gennou: „Verím, že Co-optional Podcast bude pokračovať a dúfam, že raz, keď tu už nebudem, moje kanály budú naďalej fungovať v réžií osoby, ktorá ma pozná najviac a bola so mnou počas lepšej časti môjho dospelého života.“

Vplyv a pôsobenie TotalBiscuita na hernej scéne sú nespochybniteľne významné a jeho stratu necíti len jeho rodina a blízky priatelia, ale aj spolupracovníci, kolegovia a milióny jeho fanúšikov.

„Bolo mi cťou. Ďakujem všetkým, ktorý mi dovolili stať sa súčasťou ich života a umožnili mi mať vplyv na to, ako míňajú svoje ťažko zarobené peniaze.“