Už je to osm let, kdy jsem viděl ten úžasný trailer a říkal jsem si „wow, tuhle hru musím mít, ta je tak nadčasová“. Od vydání traileru uběhlo pár chvil a už jsem instaloval The Division pro tehdy můj nový PlayStation 4. A byl jsem unešen. Po pár hodinách, kdy jsem čekal v úvodní místnosti – protože jak se na Ubisoft sluší, opětovně nešly servery, tak jak měly, a nešlo přijmout ani první hlavní misi – jsem se konečně dostal do světa zamořeného vražedným virem a opravdu jsem si to užíval. V té době mě ani zdaleka nenapadlo, že by se tohle všechno mohlo v budoucnu odehrávat i na mobilních telefonech.  

2023 je rok, kdy se na mobilech hraje stále více a více, byť si to někteří hráči nechtějí připustit. Ale mobilní telefony sebou taháme naprosto všude. 

Dostali jsme předčasný přístup do hry The Division Resurgence a spolu s vámi se teď podíváme, zda Ubisoft ví, jak vyždímat vaše kapesní miláčky a váš čas. 

Když se řekne mobilní verze známe počítačové hry, asi většina z nás očekává různé pay-to-win mechanismy, točení bedýnek nebo sbírání hrdinů, které budeme donekonečna expit v automatizovaných arénách. Ale ne, konečně dostaneme zážitek z počítačů, a to přesně tak, jak to máme rádi. 

Dostaneme RPG hru z pohledu třetí osoby v otevřeném světě, kde budete plnit mnoho mísí. Titul, ve kterém se za agenta Divize budete snažit vzkřísit postapokalyptický New York. Přestože se nejedná o pokračování počítačové verze, přenese hráče do naprosto stejného universa. Do světa, ve kterém se roznesla smrtící pandemie skrze peníze. Do světa, ve kterém váš život má cenu jediného dolaru.

The Division Resurgence rozšiřuje příběh předchozích dílů a navazuje samozřejmě i samotnou hratelností. Střelba, plnění úkolů nebo sbírání předmětů je skoro až totožné s počítačovou verzi a dovolím si říct, že některé aspekty jsou pro mobilní telefony jako dělané. Původní tituly jsem hrál jak na ovladači, tak na klávesnici a myši a vždy jsem si zvykl na dobré ovládání, proto jsem se trochu bál přehlednosti a pohodlnosti pohybu na mobilních zařízeních, nicméně každé tlačítko je navrženo tak akorát. Dokonce si můžete ke hře připojit ovladač PlayStationu.

Teď se pojďme kouknout, jak vypadá přímo samotná hra. Ubisoft nám dovolil ukázat pár prvních misí a jak vypadá otevřený svět, což je pro správnou představu o herní náplni více než dost. Již po první hodině mě hra dokázala vtáhnout a já si ji opravdu užíval. Grafika je na mobilním telefonu udělaná parádně a věřím, že Ubisoft díky použitému a nyní ověřenému mobilnímu enginu přenese na mobily mnohem více svých her

Optimalizace během mého testování byla stabilní a přizpůsobovala se typům mobilních telefonů. Já sám jsem hrál na průměrném telefonu Samsung A52. Takže mě omluvte za to, že grafika ve videu nebude úplně špičková, ale dal jsem přednost možnosti otestovat, jak by hra jela i na telefonech, které si většina z nás může dovolit. Samozřejmě vás ale neochudím o příležitost vidět, jak hra vypadá na lepších zařízeních, takže jsem jednu misi odehrál i na ROG Phone 7. A chlouba v podobě štítku „konzolová grafika“ je opravdu na místě.

Musím říct, že jsem ovšem spokojený se hraním i na průměrném zařízení při stabilních 30 snímcích za sekundu, a to bez žádného znatelného poklesu. S grafikou, která byla na telefonu v cenové relaci osmi tisíc označována jako nízká, jsem si hru dokázal užít. 

Když spojíme název The Division, RPG prvky a společnost Ubisoft, tak samozřejmě můžeme čekat veliký grind. Což znamená nekonečné sbírání předmětů, abychom si vylepšovali své vybavení a posunuli se díky svým statistikám dále. Statistiky oblečení, zbraní a našeho samotného agenta jsou nezbytnou součásti posunu v příběhu a celkových úspěších ve světě pro více hráčů. Lhal bych, kdybych tvrdil, že se v mobilní verzi The Division tvůrci snažili tomuhle sbírání vyhnout. Naštěstí je to prvek, na který si zvykáme a vlastně ho někteří mají i rádi, obzvlášť u mobilních her. 

Testerů nebylo hodně, takže nemohu potvrdit, jak „živo“ bude v zamořeném New Yorku. Ale dle toho, co jsem viděl, budeme v otevřeném světě na určitých místech potkávat jiné náhodné hráče a plnit s nimi světové eventy, s kamarády budeme projíždět mise a hlavně budeme potkávat protihráče v Dark zóně, ve které jsme schopní najít lepší vybavení než normálně, ovšem s rizikem, že nás jiní hráči zabijí a okradou. Je slibován přesně ten adrenalin, jaký jsme měli rádi v původních dvou dílech.   

V The Division Resurgence je aktivity opravdu hodně. Kromě hlavních a vedlejších úkolů vás samozřejmě čekají denní výzvy, týmové a klanové úkoly nebo celkové challenge ke splnění. Kromě častého sbírání předmětů jsem v mobilní verzi neviděl žádná větší negativa.

Místy se mi stávalo, že jsem si přimáčkl pokyn pro střelbu ve chvíli, kdy jsem rozhodně střílet nechtěl, protože prsty jsou prostě někdy moc velké vůči mobilnímu displeji. Ale i tento problém jsem byl schopný vyřešit plně mapovatelnými tlačítky. Doslova jakýkoliv pokyn si můžete zvětšit či zmenšit a rozmístit kdekoliv po obrazovce. 

Rozhodně bych vyzdvihl i systém schovávání se za předměty, který je na mobilech vyřešen velice intuitivně. Rovněž jsem se obával používaní schopností, které jsem opomínal využívat i v počítačových verzích. Ale v The Division Resurgence jsem měl schopnosti tak po ruce, nebo spíše po palci, že jsem si vždy s chutí vzpomněl na to, že by nepřátelům pod nohama slušela jedna naváděná mina

Nemusíte se ani bát, že by titul byl zaobalený do chudého příběhu, který by z vás tahal peníze a čas na vylepšení.

Postavy, ježé jsme v The Division Resurgence potkali, byly zajímavé a v příběhu originální. A hlavně byly všechny plnohodnotně nadabované. Trochu mě jen zamrzelo, že miniher, u kterých pocítíte sílu dotykové obrazovky, bylo málo. Během testování jsem zažil jen jednu specifickou, která byla natolik zábavná, že jsem další podobné přímo vyžadoval. 

Je vidět, že Ubisoft chce chytit nový dech skrze mobilní zařízení, pro která jsou některé jejich tituly jak dělané. Úroveň The Division Resurgence je tak dobrá, že bych si do budoucna dokázal představit i plnohodnotný cross-play. Teď už jen donutit více lidí neházet tak špatný pohled na hráče mobilních her.