Propouští se i v tom největší průmyslu na světě, tedy videoherním. Bohužel. Celkově je posledních 12 měsíců jaksi zakletých, neboť jak sesumíroval server PC Gamer ve svém článku, za onu dobu přišlo o svoji pozici více než tisícovka herních vývojářů. Přitom se bavíme o velkých studiích, ne žádných minoritních skupinkách, o nichž jste slyšeli maximálně... no, ani jste o nich neslyšeli.

Vedle nedávného pádu studia Telltale Games tu máme spoustu dalších studií, jež už nevydržela pohromadě. Největší podíl má právě Telltale Games, kde se nepotvrzeně bavíme zhruba o 250 lidech - možná i více. V týmu se sice nadále nachází tzv. skeleton crew, avšak co to je oproti počtu lidí s vyhazovem? Podobně je na tom pobočka Capcomu ve Vancouveru (série Dead Rising), kde o zaměstnání přišlo přes 200 lidí, z nichž již okolo 50 odešlo v únoru tohoto roku. 

Wargaming rozpustil svoji pobočku ve Seattlu a zanechal bez práce na 150 lidí. Ve Visceral Games (série Dead Space) pracovalo před uzavřením okolo 80 lidí a v týmu Boss Key legendárního tvůrce Cliffa Bleszinskiho po neúspěchu titulu LawBreakers přišla nazmar práce 60 lidí. Svoji existenci taky končí studio Carbine Studios, které dlouhou dobu drželo nad vodou MMORPG WildStar.

Mezi dalšími, kdož si vytáhli Černého Petra, se nachází např. Motiga, Gazillion Entertainment (stojící za Marvel Heroes, propuštěno na 200 zaměstanců) či studio Runic Games, které nás obohatilo sérií Torchlight.