Magazín · Novinky · ve čtvrtek 26. 3. 2020 15:53
Z Epic Games se stává vydavatel, podepsal smlouvy s Remedy, Playdead a genDESIGN
Finské studio Remedy Entertainment, které vytvořilo hry Control, Alan Wake, Quantum Break a Max Payne, dnes ráno lákalo na to, že podepsalo smlouvu s předním vydavatelem a ve spolupráci s ním chystá dva neoznámené tituly. Tyto projekty vyjdou v příštích několika letech na počítače a konzole nové generace.
Pár hodin na to už víme, že tou tajemnou společností je Epic Games. Majitel Fortnite, technologie Unreal Engine a obchodu Epic Games Store dnešním dnem založil Epic Games Publishing a bude vydávat vybrané hry jiných studií.
Epic Games Publishing se zatím dohodl s třemi studii, které jsou hodně známé. Jde o: Remedy Entertainmen, Playdead (Limbo a Inside) a genDESIGN (PlayStation exkluzivity Ico, Shadow of the Colossus a The Last Guardian). Otázkou zůstává, zda nové projekty ve verzích pro počítače budou exkluzivitami pro Epic Games Store. Epic totiž v tiskové zprávě píše, že jde o multiplatformní tituly.
Vytvořili jsme vydavatelský model, který jsme vždy chtěli pro sebe, když jsme pracovali s vydavateli.
Epic Games Publishing ponechá vývojářům práva na jejich značku, slibuje financování až 100 procent všech nákladů spojených s vývojem hry a garantuje výdělek nejméně 50 procent z čistého příjmu – vývojáři mohou získat větší podíl z příjmu v závislosti na financování vývoje hry.
„Vytvořili jsme vydavatelský model, který jsme vždy chtěli pro sebe, když jsme pracovali s vydavateli,“ řekl zakladatel společnosti Epic Tim Sweeney.
O mimořádně příznivých podmínkách mluvili ráno i Remedy. V tiskové zprávě psali, že vydavatelská společnost pokryje náklady na vývoj a Remedy získá 50% podíl z čistých tržeb a zachová si právo na značku. To jsou podmínky, které se jen tak nevidí.
Jaké dva projekty v Remedy připravují? První je multiplatformní AAA hra, která se nachází v předprodukci. Tvůrci Alana Wakea o ní mluví jako o svém nejambicióznějším projektu. Druhý projekt je menšího rozsahu, ale jde o stejnou značku - odehrává se ve stejném universu. Oba tituly jsou vytvářeny na technologii Northlight, která patří Remedy. Taky vás napadá Alan Wake, k němuž mají v Remedy už nějakou dobu kompletní práva a naznačují nám jeho příchod v akční adventuře Control?
Komunitní šéf Thomas Puha z Remedy fanouškům finského studia vysvětlil, že v roce 2016 se vydali na cestu stát se firmou, která vytváří více her a má kontrolu nad svým osudem. Chtějí být v pozici, kdy mohou vytvářet vlastní hry a značky (a vlastnit je). Kromě toho chtějí pokračovat na externích projektech jako je CrossfireX se společnostmi Smilegate a Microsoft.
„Našim hlavním cílem je dát našim vývojovým týmům nejlepší pozici k vytvoření nejlepších možných her pro naše fanoušky. O tom to je. Když jsme se naposledy dostali do této pozice, výsledkem byl Control, který obdržel rekordních 11 nominací BAFTA Games a získal cenu za nejlepší hru roku od IGN. Takže to dopadlo dobře!“ konstatoval Puha.
Remedy spolupracovalo s Epicem už u Controlu, má se za to, že EGS za exkluzivitu PC verze zaplatil 10,5 milionu dolarů.
O projektech od Playdead a genDESIGN se dozvíme informace v nadcházejících měsících. To se dozvíme i jména dalších partnerů.
Vypadá to, že Epic už nechce konkurovat pouze Steamu, kdy láká vývojáře na lepší výdělky z prodeje PC her na EGS, ale nově také vydavatelským společnostem, když je nově schopen vydat hry i na konzole.