Zpětná kompatibilita se stovkami her z Xboxu 360 a vybranými desítkami her z původního Xboxu patří mezi přednosti Xboxu One. U nadcházející generace konzole se na zpětnou kompatibilitu Microsoft také zaměřil a při uvedení Xboxu Series X na trh slibuje tisíce her ve zpětné kompatibilitě, na kterých pracují tisíce vývojářů z celého světa. Při tom americká společnost nezapomněla připomenout, že to vše je možné díky síle a inovacím Xboxu Series X.

„Zpětná kompatibilita představuje obrovskou technickou výzvu, protože základní architektury a čipy se postupem generací mění,“ píše Microsoft s tím, že kvůli zpětné kompatibilitě museli učinit významné inovace při návrhu vlastního procesoru a operačního systému Xboxu.

Microsoft údajně strávil více než 100 tisíc hodin testováním her, aby na Xboxu Series X bylo možné již dnes spustit tisíce her, od největších trháků po kultovní klasiky a oblíbené tituly fanoušků. Dalších 100 tisíc hodin má být potřeba, aby byla zpětná kompatibilita připravena.

Nejde ale jen o to starší hry na Xboxu Series X spustit. Microsoft hodlá využít výkon nové generace konzole, včetně plného výkonu procesoru, grafického čipu a rychlého SSD disku. Všechny hry ve zpětné kompatibilitě mají běžet na plný výkon a mnohokrát prý lépe než na původní platformě. To se týká vyšší a stabilnější frekvence snímků za sekundu, vykreslování v maximálním rozlišení a vizuální kvality.

Microsoft je dokonce schopen rekonstrukce HDR. Tím dokáže automaticky přidat podporu HDR i hrám, které ji nepodporují. Tato technologie je navíc řešena samostatnou platformou, tudíž má nulový dopad na výkon hry a je ji možné použít nejen u Xbox 360 her, ale také u původních titulů pro první Xbox, které byly vyvinuty téměř před 20 lety.

U zpětně kompatibilních her bude fungovat i funkce Quick Resume, aby hráči mohli pokračovat v hraní přesně tam, kde skončili. Důležité je, že tohle vše má umožnit samotná platforma, není tedy nutný zásah vývojářů.

V neposlední řadě Microsoft investuje do nové třídy inovací, včetně možnosti zdvojnásobení obnovovací frekvence u vybraných titulů z 30 snímků na 60 snímků nebo ze 60 snímků na 120 snímků. O které hry půjde, to v současné době nevíme.

Pokud vás zpětná kompatibilita tolik nebere, tak 15 týmů spadajících pod Xbox Game Studios pracuje na největších a nejlepších exkluzivitách v historii Xboxu. Společnost se už nemůže dočkat, až nám jednotlivé hry, které jsou ve vývoji pro Xbox Series X, ukáže. Už z dřívějška víme, že velká prezentace her nás čeká v červenci.

Nadále platí, že Xbox Series X vyjde koncem letošního roku. Phil Spencer, šéf herní divize v Microsoftu, pohovořil s bývalým prezidentem americké divize Nintenda o Xboxu Series X. Při tom uklidnil hráče, že nová generace zelené konzole vyjde koncem letošního roku v celosvětovém měřítku a společnost se soustředí na to, aby obchody měly dostatek kusů.

Microsoft nechce opakovat chybu, které se dopustil u Xboxu One. U něj měsíce trvalo, než ho společnost začala prodávat na některých z klíčových trhů. Proto se Microsoft nyní zaměřuje na celosvětové vydání v jeden den a dostatek kusů. Tak, aby každý, kdo bude mít o Xbox Series X v den vydání zájem si ho mohl koupit.

Spencer v rozhovoru zmínil také hry. Podle jeho názoru dělají týmy v rámci divize Xbox Game Studios v přípravě her dobrý pokrok. Zejména v době globální pandemie. Místo toho řeší šéf Xboxu jiný problém, podle jeho názoru hráči ještě nedokázali ocenit plynulost her na Xboxu Series X a tím i výkon konzole, včetně vyšší a stabilnější frekvence snímků za sekundu. To pochopitelně přes video jde špatně.