Magazín · Novinky · ve čtvrtek 26. 9. 2019 13:23
World of Warcraft zaznamenal nárust předplatného o víc jak 230%
Blizzard svým krokem vydat Classic, předělávku úplně původního WoW, udělal zřejmě správnou věc. Nárůst hráčů je totiž enormní a v první měsíc se zvýšil počet výdělků z předplatitelů o téměř 223%.
Nutno dodat, že to Blizzard opravdu nedělá primárně pro peníze, na předělávce se totiž začalo dělat až na popud fanoušků, kteří si tak vysloveně přáli. O nárůstu informovala analytická společnost SuperData. Ta v měsíční zprávě ukazuje nejhranější hry ne jen na počítačích, ale i na konzolích nebo mobilních telefonech. WoW skončilo překvapivě na třetím místě, což je obrovský úspěch. Porazila totiž i free-to-play hry a jedná se tak v rámci řebříčku TOP 10 her o jediný titul, který je placený, ba co víc, obsahuje i měsíční poplatky. Porazila tak například hry jako Fortnite, World of Tanks nebo Dota2.
Data bohužel nejsou úplně stoprocentní, protože Blizzard statistiky už dlouhá léta nevydává. Stalo se tak od doby, co v datadisku Wrath of the Lich King začal počet hráčů pomalu ubývat.
To kde společnost SuperData statistiky bere tedy bohužel nevíme, ve své zprávě to totiž nezmínila. Výsledky se tedy musí brát s rezervou. Taktéž ale zároveň dodává, že i přes rekordní nárůst hráčů zisky stejně nepřesáhli loňský srpen, kdy vyšel aktuální datadisk Battle for Azeroth. Je to tedy hlavně z důvodu, že každý kdo chtěl hrát nejnovější expanzi, musel si jí koupit za plnou cenu hry, což je 60€.
Jak dlouho tato čísla Warcraftu zůstatnou se můžeme jen domnívat, ovšem hráči se, zdá se, rádi vracejí do svých mladých let. Do teď to totiž bylo možné jen díky warez serverům, které stejně nebyli dokonalé a měli i spousty chyb. Zda se tedy dočkáme i předělávky dalších datadisků je zatím ve hvězdách, ovšem po takovém úspěchu by nad tím mohl Blizzard zapřemýšlet.