Na svou cestu se právě vydává další česká nezávislá hra, tentokrát zaměřená na tahové bitvy. V těch vás čeká kromě procedurálně generovaného a plně zničitelného prostředí i přes 40 různých zbraní, které lze vylepšit a upravit jejich výsledný efekt. Za sci-fi tahovkou, odehrávající se na různých planetách, stojí student Jakub Tomšů, který již vydal několik her na platformě itch.io.

Solar Storm není tvou prvotinou, jde však o tvůj první komerční projekt. Znamená to tedy, že u toho ještě pracuješ? Prozraď našim čtenářům, jak se stíháš, či „nestíháš“ projektu věnovat.

„Přesně tak. Jsem student a letos budu maturovat. Zároveň mám také brigádu, ale cca poslední měsíc jsem si dal pauzu a kompletně se věnuji Solar Stormu. Všechny ostatní hry jsem dělal ve volném čase, takže to není nic nového. Programování a vývoj her mě fakt hodně baví, takže mi to nedělá problém.“

Vybral sis tedy obor vývoje her?

„Studuji na elektrotechnické škole obor IT, protože mě zajímá nejen vývoj her, ale také vývoj softwaru, hardware atd. Mimo samotných her se také věnuji vývoji herních enginů a renderování 3D grafiky, takže jsem spokojený s širším zaměřením :).“

Kde vznikla tvá inspirace? Při hraní jsem se nemohl ubránit vzpomínkám na původní Worms, přesto mě mile překvapila různorodost schopností, jako je například teleportace tanku skrze terén, ta mě mimochodem u nepřítele zprvu dost zaskočila. Plánuješ hru i po vydání nadále rozvíjet, nebo se chceš přesunout na jiný projekt?

„Mou první inspirací byla hra Scorched Earth z roku 1991, která byla jedna z prvních her v tomto žánru. Tu jsem poprvé objevil přes kamaráda, který se zajímá o retro hry. Hráli jsme to v několika lidech přes DOSBox a bylo to super. Překvapilo mě, jak dokáže takhle stará a jednoduchá hra být dost zábavná. Pár let zpátky jsem zkusil i Worms, což je taky kultovní klasika, přesto šlo hlavně o inspiraci a do hry jsem chtěl přidat nové herní mechaniky, které změní průběh hry.

Mezi hlavní dvě inovace patří zmiňovaná teleportace a „módy projektilů“ (výbušný, odrážecí, vrtající). Teleportace vznikla tak, že jsem potřeboval hráčům dát nějaký způsob pohybu, ale vzhledem k tomu, že jsem si programoval vlastní physics engine, bylo jednodušší udělat projektil na teleportaci než tradiční pohyb jako ve Wormsech.

Módy projektilů ze začátku byly pevně dané pro každou zbraň, ale pak jsem chtěl přidat jednu zbraň s více módy a napadlo mě, že by si hráč prostě mohl vybrat, jaký mód chce použít každý tah. To přidalo další vrstvu strategie a vznikají tak zajímavé momenty, kdy hráče napadne nečekaná kombinace zbraně, módu a power-upů.

Solar Storm plánuji podporovat i po vydání. Mám už pár nápadů na první obsahový update. Určitě bych se rád také přesunul na nějaký další projekt, ale na opravování případných bugů v Solar Stormu si určitě udělám čas.“

Což mě přivádí k další otázce, kde bych nerad působil jako škarohlíd, ale po pár minutách hraní předběžné verze jsem se ocitl v nemilé smyčce, ze které se mi nepodařilo dostat a musel jsem restartovat celou hru. Také jsem si všiml u českého překladu, že text přetéká skrze políčka, což možná způsobuje vyšší rozlišení, než na které jsi původně Solar Storm koncipoval. Opravuje finální verze tyto problémy?

„O těchto problémech vím a v plné verzi by měly být opravené. Pokud by se objevilo něco dalšího po vydání, tak to opravím co nejrychleji. Jde skutečně o mou první větší hru, takže mě některé problémy překvapily, ale dělám vše proto, abych je co nejdříve odstranil.“

Jakube, děkujeme za rozhovor, přejeme ti úspěšný start a těšíme se na další tvé projekty.

Pokud vás hra zaujala, je dostupná na Steamu, k dispozici je v češtině a s příjemně nastavenou cenovkou 6,89 euro, tedy zhruba 175 Kč. První týden doprovází vydání 15% sleva. Potřebovat budete mimo jiné pouhých 24 MB na disku.