Magazín · Preview · ve čtvrtek 30. 3. 2023 17:07
Více adrenalinový FlatOut? Stuntfest - World Tour
Jo, ty staré dobré časy, kdy jsme si donesli s kamarády počítače do jedné místnosti. A jedna z her, které na lan party nesměly chybět, byla FlatOut 2.
Všechno to bourání, destrukce a sebepoškozující sklony řidičů je to, na co rádi vzpomínáme. A vypadá to, že konečně tuhle zábavu dostáváme i v moderní hře pro více hráčů, která nese název Stuntfest – World Tour. My se dostali do uzavřeného testování a přinášíme vám naše pocity z hraní a předpoklady, co od této hry čekat.
Stuntfest si můžete představit jako závody aut kombinované s minihrami ve Fall Guys. Proti dalším sedmnácti závodníkům střídáte zběsilou jízdu ve vašem bouráku a let tryskovým rogalem. A někdy budete nucení lítat i bez rogala. Prostě a jen let s vaším bezvládným tělem.
Rychlost nebude to jediné, na co se ve Stuntfestu budete muset zaměřit. Kaskadérské kousky budou hrát také velkou roli v závislosti na mapě a jejím cíli.
V uzavřené betě jsme dostali možnost ochutnat zhruba deseti map, přičemž každá měla trochu jinou náplň.
Hned na začátku zhlédnete video, ze kterého vám bude jasné, že se v mnohých případech budete chtít dobrovolně vystřelit z auta. Ať už pro sebrání bonusů, nebo pro zkrácení trasy vedoucí do cíle. A musíme uznat, že tahle kombinace byla velice zábavná. Chvíli to sice trvalo, než jsme dostali do rukou ovládání, ale o to více nás pak kaskadérské kousky bavily.
A nebojte, i když se vystřelíte z vozidla, jste schopni si před dopadem vyvolat auto znovu. Nebo se prostě přitáhnete na už existující vozidlo, které někdo nechal na trati, a ušetříte si jak schopnost přivolání auta, tak i jeho výdrž. A věřte, že se zničeným čtyřkolovým miláčkem se opravdu špatně vyhrává.
Aut bylo na výběr sedm, přičemž každé bylo vhodné k něčemu jinému. Malé autíčko po babičce sice nic moc nevydrželo, ale zato drželo na dráze jako přibité a my si jej hned oblíbili. Zatímco závodní žihadlo bylo opravdu rychlé i pěkné. Ale místy jsme tímto autem více lítali, než jezdili.
Samozřejmě byla i možnost vybrat si těžší, větší a bytelnější auto. Ale pokud jsme se dostali do smyku, tak jsme měli pocit, že řídíme 20 tun těžký kvádr.
Jelikož mapy byly vybírány náhodně, tak se nedalo předem určit, které auto bude to nejlepší. Takže než abychom riskovali, volili jsme raději zlatou střední cestu. Ale není to jen o autech.
Často se stane, že budete muset kombinovat jak jízdu, tak let. Tryskové rogalo máte na výběr jen jedno. Naštěstí. Představa, že bychom se museli učit i rozdílně létat, je docela bolestivá.
Pojďme se tedy podívat, jak kombinace letu a jízdy funguje. Například na mapě Needle Canyon, začínáte část trasy čistě jízdou v autě. Samozřejmě nemáte žádné omezení, které by vám nedovolovalo skákat z auta ven, ale ze zkušenosti víme, že ne vždy je dobré přepnout na letecký režim. Na této trati je let záměrně oddělen od jízdy. Poté, co ujedete zhruba třetinu mapy, se dostanete ke znatelnému zátarasu, který musíte přeskočit svým tělem, a pak už je na vás, jak si osvojíte kombinaci pádu a letu. Část trasy totiž musíte zvládnout ve vzduchu a do cíle pak už dojedete po čtyřech kolech.
Samozřejmě jsme narazili i na mapy, kde jízda a let nebyly nějak znatelně rozdělené. Takže jsme mohli létat nebo jezdit skoro kdykoliv, ale podmínkou bylo, že projedeme či proletíme záchytným bodem. Prvně nám tenhle typ módu nepřišel až tak zábavný. Ale jakmile jsme si osvojili místa, kde se zkratkou dalo dostat před nepřátele, v kombinaci s úchytným hákem, kterým se můžete přitáhnout na jakékoliv auto v dohledu, tenhle mód nám přišel opravdu zábavný a dynamický.
A když už jsme zmínili na začátku titul FlatOut a jeho minihry, tak nejedna dráha je uzpůsobená k tomu, abyste se co nejrychleji rozjeli, v co nejlepším úhlu ze svého jezdce udělali živoucí projektil a po pár akrobatických skocích trefili terč. Terče byly podle složitosti různě umístěny a podle toho i obodovány.
Našly se i dráhy bez terčů, kde jste letěli a letěli, a kdo doplachtil nejdál, vyhrál. Jednoduché, ale překvapivě zábavné.
No a pak je tu další typ bodovaných úkolů, ve který jste určitě doufali. Destruction derby! A dokonce pro tuto zábavnou část, byly dostupné mapy rovnou dvě. Což nás těšilo, protože likvidovat si auta navzájem, to zbožňujeme.
V kombinaci s možností se z auta katapultovat byla výzva o to lepší. Protože když v autě nesedíte, nepřipisuje se vám poškození. To znamená, že jsme byli schopni nalákat ostatní hladovce na skořápku našeho auta, zatímco jsme plachtili vzduchem a zákeřně jsme si za soupeři udělali aktivní auto.
A s pořádným rozjezdem jsme jim dali co proto. Každá hra byla složená ze 3 až 4 náhodně vylosovaných kol. A dle toho, jak jsme se v jednotlivých kolech umístili, jsme byli obdařeni body do celkového žebříčku. Poslední příčky v žebříčku v každém kole byly eliminovány. Takže mnohdy jsme se zuby nehty drželi, abychom v posledním kole ukázali, kdo je král tratě.
Stuntfest byl milým překvapením. Jak po grafické stránce, tak po té hratelné. Grafika je obstojná a skvěle podporuje zběsilost hry, ale vzhledem k minimálním nárokům šlo poznat, že ještě bude třeba vyladit optimalizaci. Ne že by se titul zasekával nebo nejel plynule. Ale počítač byl znatelně zatížen, a to i více než u některých náročnějších titulů. Bohužel chyběl jakýkoliv viditelný postup, co se úrovní vašeho účtu týče.
Chyběly také odměny za hraní a výhry. A jak víme díky Fall Guys, odměny jsou velice důležitá věc. Protože se chceme naší šikovností chlubit vždy a všude. Vzhledem k tomu, že jsme se dočetli, že vozy budeme schopni upravovat, absenci postupu dáváme za vinu uzavřenému testování, kde tyto důležité prvky přece jen postrádat můžeme. Dozvěděli jsme se, co je Stuntfest - World Tour za zběsilost a rozhodně ji můžeme doporučit. Tak snad se těšíte na hru i vy. Doufáme, že plná verze bude ještě lepší a šílenější.
Přečtěte si také: Rozstřílejte cokoliv v THE FINALS od tvůrců Battlefieldu