Každým rokem si digitální trh ukrajuje větší podíl a fyzické verze her jsou na ústupu. Patrné je to zejména ve Velké Británii, Německu, Spojených státech amerických a v dalších významných regionech.

S ohledem na to kamenné a internetového obchody specializující se na videohry hledají další obživu. Domácí Xzone klade větší důraz na merch, zatímco JRC se stalo součástí elektro-obchodu Smarty. To britský Game (dříve vlastnil JRC) se má vzdát přímého prodeje krabicových her a konzolí.

Britský řetězec má dle zprávy na webu Gfinity Esports zvažovat, že by přestal prodávat hry a hardware přímo v obchodech. Místo toho se zaměří na předobjednávky. Zákazníci si potom objednané zboží budou moci vyzvednout na prodejně, případně si ho nechat poslat domů.

Zaměstnanci mají být tímto novým směrem zklamáni, zmiňují ztrátu identity a nevidí žádnou přidanou hodnotu, protože zákazník si nebude moci hru/hardware koupit hned. Místo toho bude čekat na dodání. To už si rovnou může zboží objednat z velkých internetových obchodů, jako je Amazon.

Už dříve Game ze svého sortimentu stáhl bazarové verze her a pokračuje v propouštění zaměstnanců. Nejnovější informaci ale mluvčí společnosti popřel. Tak uvidíme, zda mluví pravdu.

„Game nadále podporuje fyzický herní trh a nabízí širokou škálu fyzických her, hardwaru, softwaru, příslušenství a digitálních produktů v obchodech i online,“ dodal mluvčí. Když se ale do jednoho z britských obchodů Game podíváte, tak velkou část zabírají hračky, jako je Lego, Barbie nebo Funko Pops.