Konference pro herní vývojáře Game Access opět zavítá do prostor brněnského výstaviště, a to 31. května a 1. června. Sedmý ročník akce plánuje přilákat přes 2000 návštěvníků a 350 zúčastněných firem. Organizátoři pro ně připravili bohatou nadílku přednášek, ukázek vydaných i nevydaných her, příležitostí pro networking i nabídek pracovních pozic u prominentních studií.

Dva dny konference navíc doplní dva koncerty herní hudby. Výběr toho nejlepšího z českých herních soundtracků zahraje v sobotu 1. června Filharmonie Brno. Návštěvníci Czech Games Live Orchestra zde uslyší hudbu z legendární série Mafia, nedávného RTS hitu Last Train Home, surrealistické hororové adventury Someday You’ll Return i série vojenských simulací Arma. To vše v parádním orchestrálním provedení doplněném o videoprojekci scén z daných her.

V neděli 2. června zas do Brna zavítá polská kapela Percival Schuttenbach, která se podílela na tvorbě soundtracku do veleúspěšné hry Zaklínač 3: Divoký Hon. Jejich představení pod názvem Wild Hunt Live čerpá právě z tohoto repertoáru. S pomocí tradičních nástrojů, mocných vokálů i tanečních performancí Percival vytvoří dokonalý zážitek jak pro všechny fanoušky Zaklínače, tak pro milovníky slovanské folkové hudby.

Samotná konference jako tradičně láká nejenom profesionální vývojáře z domova i ze světa, ale také začátečníky, studenty, umělce, vydavatele a všechny další zájemce o herní průmysl. Pro ty ambiciózní z nich Game Access nabízí sekci Indie Showcase, kde bude až 100 nezávislých týmu vystavovat své projekty a sbírat zpětnou vazbu od kolegů. Ty nejlepší z nich vývojářská komunita zvolí na závěr konference v rámci Indie Awards.

Jak už bývá u této konference zvykem, do Brna přiláká opravdu významné osobnosti herního průmyslu. Na Game Access ‘24 tak dorazí třeba Warren Spector, režisér, producent a designér, který stál u vývoje legendárních her jako je System Shock, Deus Ex nebo řada titulů ze série Ultima. Dále se můžete těšit na přednášku Harryho Kruegera, kreativního režiséra s více než 15 lety zkušeností u finského studia Housemarque, známého díky hrám jako je Returnal či Nex Machina. Nesmíme vynechat Jill Murray, která tvořila příběhy her jako Assassin's Creed IV: Black Flag a Shadow of the Tomb Raider, a nedávno pomáhala zpracovat úspěšný komiks a animovaný seriál Invincible do herní podoby. A milovníci dobrého soundtracku určitě ocení Petriho Alanka, skladatele hudby do takových hitů jako je Alan Wake 1 a 2, Control a Quantum Break.

Tyto a přes dalších 80 významných řečníků se setká s návštěvníky Game Access na ploše přes 12 000 m2 v Pavilonu P. Společně s živou hudbou, pestrou nabídkou programu i skvělou komorní atmosférou zážitek na výstavišti vyvrcholí na hlavní konferenční párty. Další dvě networkingové párty pak jako tradičně návštěvníky zavedou do zajímavých zákoutí Brna. Tohoto roku to bude Cabaret Des Péchés a klub Fléda.

Na akci samozřejmě nebudou chybět partneři z řad herních studií i technologických firem, které zde budou prezentovat své projekty, nabírat zaměstnance a společně budovat vývojářskou komunitu. Patří mezi ně třeba Keen Software House, Hangar 13 a Alda Games a další. Game Access ‘24 se koná pod záštitou města Brna a za podpory Jihomoravského kraje.

V rámci podpory vzdělávání mladých vývojářů nabízí Game Access výhodné studentské lístky i možnosti bližší kooperace pro školy. Informovat o možnostech vzdělávání a prezentovat projekty svých studentů zde bude třeba Masarykova univerzita, Střední škola uměleckomanažerská nebo Západočeská univerzita v Plzni.

Více na oficiálních stránkách Game Access.