Magazín · Novinky · v pondělí 10. 2. 2020 10:46
Tým okolo System Shocku 3 propuštěn
System Shock 3 nebude. Podle informací od několika bývalých zaměstnanců studia OtherSide Entertainment byl tým kolem System Shocku 3 propuštěn. Vývoj očekávaného pokračování kultovní střílečky měl být kriticky pozadu a problémy měl způsobovat i Unity engine.
První zprávy o propouštění jsou staré zhruba pět měsíců. Od týmu postupně odešli hlavní scénárista, režisér, hlavní programátor a mnoho dalších důležitých vývojářů. Minulý týden odchod potvrdil i Chase Jones, jenž u System Shocku 3 zastával pozici vedoucího designéra.
Oficiálně o situaci v OtherSide toho moc nevíme, ale máme tady anonymní zdroje. Ty nechtěly být jmenovány, aby neporušily NDA. Podle nich byl vývoj System Shocku 3 kriticky pozadu. Z velké části za to mohly finanční problémy společnosti Starbreeze, která vývojářům prodala zpět vydavatelská práva. Jak se zdá, tak se OtherSide nepodařilo najít jiného vydavatele, který by byl ochoten investovat do vývoje System Shocku 3. Pokud by k těmto problémů nedošlo, tak měl být System Shock 3 zajímavou a inovativní hrou, byť poněkud malým projektem, než se očekávalo.
Společnost Starbreeze se dostala do finančních problémů v polovině roku 2019, kdy oznámila špatné prodeje hry Overkill’s The Walking Dead. Warren Spector (autor původního System Shocku, Deus Ex a Epic Mickey), kreativní ředitel OtherSide, v květnu/máji 2019 ujišťoval fanoušky, že probíhá jednání se zainteresovanými vydavateli. Studio mělo mít dostatečný kapitál, aby mělo na nějakou dobu zajištěné financování. Zvažovala se i možnost, že si System Shock 3 vydají sami.
Jak vidno, vydavatel se nenašel a peníze pravděpodobně došly. Podle některých za tuto situaci mohou i špatná hodnocení a nelítostné recenze hry Underworld: Ascendant, která vyšla na konci roku 2018 ve velmi špatném stavu - na Metacritic má titul v průměru 37 procent a 2,1/10 od komunity. Studio mělo údajně utrpět velkou ztrátu image, ačkoli tým v Austinu neměl Underworld: Ascendant vůbec na starost. V Austinu se soustředili na System Shock 3, zatímco Underworld: Ascendant vytvořili v Bostonu.
Jeden z bývalých zaměstnanců OtherSide Entertainment napsal, že přesně neví, co se ve studiu děje, ale potvrdil, že tým byl propuštěn. To stejné potvrdila i bývalá komunitní manažerka Sam Luangkhot. Poslední oficiální zprávy o System Shocku 3 jsou ze září/septembra minulého roku, kdy vývojáři přinesli nové gameplay záběry z alfa verze hry.
Fanoušci System Shocku se mohou těšit alespoň na remak prvního dílu. System Shock připravují Nightdive Studios pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.